Problem: Googletjänster drar 50% batteri på 5 timmar...

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av block, 22 aug 2013.

1. block

block Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har nånting hänt!

har en S4 som jag kör nova Launcher på, inga extra widgets. jag har ställt in att saker icke skall synkas, all epost går kollas en gång i timmen, men idag fick telefonen tuppjuck! har spenderat förmiddagen med att klippa gräsmattan, så telefonen har legat inne, drog ur den ur laddaren vid sju-snåret, straxt innan lunch var den nere på 49%.. jag har full mottagning, wifi, bluetooth och gps är av, har heller smartstopp eller liknande aktiverat..

2. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Om du hade tittat i dom andra trådarna så är detta ett problem. Men för att bli av med det leta upp batteri tråden här om s4 och ladda ner nya play appen så löser det sig :-)

Skickat ifrån min Sgs4

3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Welcome to the club.. ett problem som uppstått för många sedan google uppdaterade sina appar. Google måste fixa detta.. alla andra lösningar på nätet är pseudo lösningar som fungerar tillfälligt. Jag ska själv göra en total återställning och hoppas på det bästa.

4. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Samma problem här, dock inte så mycket som 75% Min brukar ligga på 35% vilket också är mycket! Innan brukade den ligga på 5%
    Jag har tyvärr inte hittat någon lösning. Har testat alla tips&trix som man kan läsa om, uppdatera play appen, ta bort google konto och lägga in på nytt, avaktivera platsåtkomst m.m
    Tror felet ligger hos Google så du får helt enkelt vänta på en fix. Problemet kommer och går. Idag drog den bara 4% när jag kom hem. Igår låg den på ca 40%

5. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Problemet försvann nu. Jag fick en uppdatering på Google play tjänster och nu är den inte ens på batterilistan alls! Har säkert dubblat batteritiden. Innan fick jag bara ca 2h skärmtid på en full laddning. Nu är jag uppe i nästan 2h och har 60 % kvar :)

Skickat från min GT-I9505G med Tapatalk 4