Har sökt runt en del men det verkar vara svårt om man vill installera AndroidTV versionen av en app på en surfplatta ?
Illustrerar med lite bilder här, till vänster har jag en (relativt billig) portabel 4K Oled skärm med en 4K Google chromecast ansluten på baksidan - den kör AndroidTV versionen av
Tele2 play. Bredvid står en förhållandevis kostsam 14.5" Oled surfplatta som kör tablet versionen av
Tele2 play, jag styr den med en bluetooth fjärrkontroll.
View attachment 200748
("Vänner" råkade vara på och fick bli exempel)
AndroidTV versionen har en TV-tablå som saknas i tablet-versionen och startar man en kanal ser man att det är lägre upplösning i tablet-versionen - det går att ändra manuellt till högsta möjliga - men det måste man göra manuellt varje gång man byter kanal. I mina personliga inställningarna har jag ställt in att jag vill använda högsta kvalitet - men det verkar inte påverka.
View attachment 200749
(
bildkvalitet blir aldrig bra på stillbilder, men här ser man den lägre upplösningen på surfplattan)
View attachment 200750
(
ställer man om blir det bättre - men man måste göra det manuellt varje gång)
Jag vill mycket hellre ha AndroidTV versionen av appen installerad på surfplattan - men det verkar omöjligt idag ?
Har hittat en del gamla instruktioner, och avancerade tips med root och spoof till Shield, men de verkar inte finnas/fungera längre.
Man kan
inte ladda hem en AndroidTV-version apk-fil och installera manuellt eftersom alla versioner verkar vara inbakade i samma apk.
Är det någon som har tips ? Min åsikt att det
borde vara en enkel inställning i Google Play store att bara välja vilken version man vill ha ?
Click to expand...