Fråga: Governors

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av Sreppling, 13 jul 2012.

1. Sreppling

Sreppling Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Om du vill börja tricksa med guvernörer och underklockning osv., vilken guvernör vore den optimala blandningen mellan prestanda och batteritid? Det är säkert beroende på vilken rom du har också men någon av dessa borde vara bättre än de andra, eller hur?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Läs tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=56609
    XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1369817

Ingen kan avgöra vad som är bäst för din telefon. Alla telefoner reagerar olika, även som du använder samma inställningar på flera likadana telefoner.
    Det beror också som du hävdar, på vilken rom man använder och vilken kernel man använder.
    Du får prova olika inställningar, köra benchmarks, stresstests och se hur länge batteriet går om du skall undervolta en eller flera frekvenser för att se om telefonen är stabil och inte låser sig eller hamnar i bootloop.
    Lägsta och högsta frekvens som telefonen använder behöver du inte röra, det här är redan så pass optimalt det kan bli.
    Sedan får du undersöka om du får batterydrains med dina valda inställningar.

Last edited: 13 jul 2012
    Sreppling gillar detta.
  3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag skulle inte börja "tricksa" med det här som läget är just nu.

Har man problem med batteriet så är det troligen att luren inte har bra kontakt med allt den vill "pladdra" med, den får tugga på med att synka allting.

4. armis

armis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Försöker du vara otydlig eller blir det bara så?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej det är ju klart "Otydligt" just nu ! ;)

Kör man en 2.05-rom så finns det ingen källkod för kärnan utan det blir vad det blir.

Sen efter att ha följt några kärntrådar så verkar det som att man tror att en undervoltning löser alla problem...:P Men har man en lur har dålig kontakt med nätet så hjälper inte det !!. Vilken guvernör man kör med Tegran spelar då mindre roll. Luren får "tugga på " i det oändliga med att försöka fixa det den är tillsagd att göra av ägaren.

Sen höjde HTC av någon outgrundlig anledning minfrekvens för den femte kärnan till 102MHz och nu finns det då igen 51Mhz kärnor....

Så visst är det "otydligt" ;)