gowalla och hero.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gaffaman, 4 mars 2010.

1. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

håller på och leker lite med gowalla betan,
    funkar bra med de funktioner som är släppta nu.
    däremot när jag går ut på nätet, och brukar den site som gowallas utvecklare tycker vi androider skall bruka, går det snett.

jag får den inte till att hitta min position.
    då tycker programmet nämligen att jag är i en stad som ligger ca 15 mil från min hemstad.
    mariestad är säkert jättetrevligt, men jag vill hellre kunna hitta spots i mitt närområde.
    har via hemsidan försökt att hitta lösningar, men den ger mig inga ledtrådar.

någon mer som provat gowalla och fått det att funka bra?

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Testar webappen lite och ja den har funkat hittills. Enda problemet jag stött på är att den inte insåg att jag hoppat ur webläsaren så den höll igång gps sökningen hela tiden men det löste sig genom att döda webbrowsern. Saknar en del funktioner jämfört med iphone varianten men det kommer väl förhoppningsvis i den riktiga appen så småningom.

3. rjensen

rjensen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Förutom problemet G4il1 upplever med gps delen så fungerar Gowalla mobil webben för det mesta bra, den cachar dock lite för bra ibland så när man uppdaterar sina spots så får man spotsen som var på stället där man befann sig tidigare. Har även upplevt problem med att få den att posta till Facebook, Twitter fungerar bra.

4. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

jag får inte min hero till att uppdatera via webben.
    jag bor i trollhättan, den ger mig spots i mariestad.
    har iofs inte lagt till senaste uppdateringen på själva appen än.

den funkar iofs ok.
    och jag har fått den att funka till facebook också, fast via hemsidan på "fasta" webben.
    det går ej via mobila webben just nu.

5. Jerka

Jerka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Innan jag skickade in min Hero på rep. så såg jag att Gowalla fanns på Market. Kanske den versionen är bättre. :)

6. Jejje

Jejje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej hopp!
    Jag försöker installera den nya gowalla 1.2 men får ett meddelade att den inte gick att installera för att paketet inte signerades korrekt????

Jag har någn tidigare version av Gowalla appen men denna hittar jag inte att avinstallera om det kan vara den som ställer till problem??

Någon som har några tipps.. Annars löser det sig säkert när jag uppgraderar till 2.1 ;)