Hej. Finns det en lista över de telefoner vars hårdvara har 'hög' kompabilitet med Google play edition? Eller åtminstone I närheten? Syftet är att snabbt få en överblick över flashvänliga telefoner där man eftersöker kompabilitet med Stock. Själv söker jag den bästa hårdvaran i note 2 format ca men som också är enkel att flasha till stock. Och samtidigt inte behöva oroa sig att kamera, 4G etc inte fungerar HTC One Samsung S4. ... Sent from my giant iPhone killer.
Alltså jag fattar inte. De telefoner som finns som Google Play Edition finns ju att beskåda där. Sen "kompabilitet med Stock" vad menar du med det? De lurar som har vanillla och kör det utan problem är ju just GPE lurarna. Alla andra får ju förlita sig på inofficiella varianter. Att vilja ha en inofficiell ROM utan strul är lite naivt. Det finns ju alltid risk för diverse problem med hemkokade ROM;ar, om du inte är beredd att riskera att vissa funktioner inte lirar till 100% så kanske du ska vänta med att flasha hemkokt. Du kan ju börja kolla på telefoner som är intressanta och sedan kolla på det här forumet eller på XDA efter ROM;s som är så nära vanilla som möjligt. Absolut störst (telefon) i GPE familjen är ju Z Ultra på 6,4". Sen finns ju LG g Pad på 8,3", men den har ju bara WiFi. Om du nu gillar Note så finns det ju en uppsjö av ROM;ar till både 2 och 3 på XDA. Är inte så insatt i Samsung, men vet att te.x S-pen funktionen helt försvann på AOSP ROMs. Nu har jag ju svarat iallafall, då får du avgöra om jag fattade eller inte.