Problem: GPS:en får dålig signal, hoppar vid navigation

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Nonameswayne, 13 juni 2012.

1. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej. Skrev tidigare i kommentarsfältet (angående just Wifi problemet med htc one X) om att min lur inte tycks fungera något bra vid navigering. Den tappar signalen, placerar en helt fel, markören hoppar "fram" och vid t.ex en sväng kan det först stå att du ska svänga om 400 meter, för att den sedan ska säga "sväng vänster/höger".

Är det någon som har varit med om liknande? En highendlur ska väl ha fungerande GPS? Ingen av mina tidigare telefoner har varit såhär dålig.

Mvh

2. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Min har nyligen börjat bete sig liknande. Fungerar uruselt när man promenerar, hoppar vilt omkring!

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Min GPS fungerar inte optimalt om man har den i fickan och går t ex. HTC har misslyckats med den tyvärr. Min SGS II hade dock bara lite bättre GPS.. Däremot fungerar det fint när man navigerar i bilen, då har den såpass bra signal. Hade den hoppat då hade jag nog reklamerat telefonen..

4. swemuts

swemuts Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem med min men jag doa min till sist och fick en med fungerande Gps men kameran är lika dålig som den förra så den ska nog så.

5. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så du fick en med fungerande gps efteråt? Funderar på att lämna in min. (Fick den i april) och sedan sälja iväg den nya. Jag har tröttnat på allt strul med telefonen (Gps:en, Launchern som startar om sig trots senaste uppdateringarna) och Android i sig.

Ska testa med Htcs egna Navigation med och se vad som händer.

6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag använder gps:en varje dag tillsammans med bla Endomondo och har mer eller mindre fläckfria rutter. Ju mer jag läser i det här forumet, desto mer undrar jag varför min telefon är så befriad av fel. Eller varför folk åker på såna dåliga exemplar i så stor utsträckning.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

7. Kalla

Kalla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samma med min -WR- Jag har alldrig haft en bättre telefon :-) Fungerar hur bra som helst 0 problem...

8. GordonGekko

GordonGekko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    GPS:en i flera HOX:ar har varit dålig. Det finns mer info i denna tråd:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=983345#post983345

Min första HOX var likadan. Positionen kunde flytta sig flera hundra meter fast jag stod still.
    Efter byte till ny så var den betydligt mycket bättre, inte lika bra som i gamla HTC Desire men fullt godkänd så jag kan bara rekommendera dig att byta/fixa felet så blir det bra.

9. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Min GPS fungerar också helt ok, men det är skillnad mot min X10, den var klart bättre där. Jag tänker bara att HTC kanske inte kunde implementera det fullt så bra som SE. Fungerar som sagt helt ok och navigering är inga problem

10. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Blir till att lämna in. Testade även nu på hemvägen från jobbet och den missar ju även totalt åt vilket håll man svänger i rondellen .. Sen 10 S senare fattar den och man hamnar på "hyfsat" rätt ställe. Har aldrig sett en GPS som är så dålig.
    Ska ringa Tele2 imorgon. De skickar väl hem en returlapp med betald frakt antar jag?

11. Frippem

Frippem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har haft min på reparation för att gpsen "hoppar". Fick tillbaka den idag.
    Det enda dem gjort på Anovo är att "uppdatera mjukvara". Den är fortfarande lika kass.
    Htc´s kundtjänst säger att dom är medvetna om problem med gpsen, men att dom inte har någon lösning än...Konstigt när vissa har lurar som funkar.
    Var nyss i butiken och lämnade in den på service igen. Och det är nog tyvärr inte sista gången.

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Erjo gillar detta.
  13. Erjo

Erjo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min lur hoppar också omkring när jag vandrar, men navigation med bilkörning tycker jag fungerar utmärkt. Ska testa Pluns tips ;)

14. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hade ju varit kul att kunna mäta rundor när man springer. Gick finfint med S2. HOXens GPS är i mitt tycke jävligt dålig. Ska testa med Mytracks nästa gång, kanske fungerar bättre än Endomondo. Har telefonen i band runt armen så den borde ha bra signal, men samma runda har blivit mycket mer hoppande än med någon annan telefon jag haft innan.

15. robertk2

robertk2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

GPS'en i min första hox fungerade mycket dåligt trots att jag försökte allt. Blev doa'd och den nya har fungerat 100% hela tiden.. blixtsnabb låsning och inga hopp överhuvudtaget. Så visst är GPS'en i enheten bra, när den fungerar. :/

16. skummis

skummis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5x

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5x
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Hur många satelliter bör man ha kontakt med i snitt normalt?
    Om man då är på ett hyfsat öppet område utan höga hus eller täta träd.

17. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    när jag har testat min hox med gps test så hittar han 16 sateliter men han använder aldrig mer en 11 sateliter.

18. Nonameswayne

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Använder min gamla lur nu (Optimus 7) då HOX:en har blivit inskickad.
    Idag regnar det och är fullt med moln.
    Detta förhållande hade jag en gång när jag navigerade med min HOX och då var den som värst, tappade signalen jämt, och navigerade fel.
    Testade nu med denna, och detta på värre småvägare än den tidigare gången med HOX.
    Min Lg tappade inte signalen någon gång och markören flyttade på sig mjukt hela tiden (vilket den aldrig gjort på min Hox, utan den hoppar emellan åt).

Vilken skillnad det var. Hoppas de bara fixar Hox:en .. alternativt jag får en ny.

19. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    431

MINA ENHETER

Hahaha..helt sjukt kasst ju...jag har gjort likadant, lämnat in den för kass GPS och svajjig WiFi och får tbx den med att "fel kunde inte återskapas, uppdaterad mjukvara"
    Upptäckte 30 min senare att det var samma mjukvara som tidigare och samma fel kvar, återvände och lämnade tbx den..

Last edited: 25 juni 2012
  20. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Om GPSen är dålig pga hårdvaran kommer jag lämna in den 3 ggr tills jag kan ta en S3. Ska dock vänta med att lämna in den vill se om den nya uppdateringen som snart ska komma löser problemet, skulle ju kunna vara mjukvarurelaterat med.