Min GPS är seg. Jag kör GPS status och det tar lång tid på sig, drygt 1 minut lätt ute i klarblå himmel att få låsning - som snitt. Ibland lyckas den inte alls, eller, mer så kanske att jag ger upp före den skulle lyckats. Då har jag stått i några minuter och väntat. Ser hur den får fler satteliter, och sedan tappar några och så får den några... Och så vidare.. Jag har försökt läsa lite och hittar inte direkt något som ska fungera. Jag har kört GPS status och ser hur den får satteliter men inte lyckas låsa ordentligt. Jag har tittat i gps.conf (inte rootat så jag kan inte ändra i den) och ser att jag kör mot någon asiatisk tidsserver. Så kanske den ligger och sover, vad vet jag. Vad kan jag göra för att hotta upp den lite? Jag är inte så sugen på att roota för detta. Men något måste jag göra för att jag blir verkligen less på att vänta på saker som måste ha låsning för att köra (några träningsappar).
se till att det i din APN inställning , den som hanterar data står default,supl (ihopsatt) under apn-typ står det tex bara default, lägg till ",supl" ihopsatt och utan "" så ska du få lite mer fart...
Verkar funka hyfsat... Tack för detta tips. Har gjort den förändring som du föreslagit och jag får betydligt lättare låsning på satelliter nu och på många fler. Dock är Location fortfarande inte särskilt exakt på var jag befinner mig.. det ka skilja flera hundra meter... Har du lösning på det också??
Jag hade samma problem förut. Löstes genom att byta radio och RIL till senaste släppta (till dags datum). Så root kanske är att föredra eller invänta officiell uppdatering från HTC.
TACK fö detta råd...med "se till att det i din APN inställning , den som hanterar data står default,supl (ihopsatt) under apn-typ" NU funkar äntligen min navigator..