Alltså nu är det såhär, man läser här och där att cirkeln i maps inte behöver betyda att man är så fel med markören på kartan. Nä men det KAN?
Är det inte egentligen bara ett sätt för de med kass positionering att skylla på något? En kompis med en Arc får 4 meters felmarinal och är på rätt ställe på kartan. En annan med en HTC Desire är nere på samma marginaler.
Kollade ett klipp på youtube där en snubbe har 4 meters felmarginal. Jag har oftast 20 meters felmarginal. Ibland blippar det ner till 10 eller 15 i nån sekund.
Ska jag verkligen godta den felmarginalen? Har gett mig på lite geocaching och det är fan inte lätt att hitta med den noggrannheten. Har försökt allt nu, byta till se.ntp och även testat att byta till nokias supl server. Hjälper inte..
Eller ska jag bara inse att samsung inte kan göra enheter med bra GPS?
Att det funkar för er med bilnavigering behöver ni inte berätta, det är en helt annan grej. Men om ni vet vad i hela friden jag kan göra för att tweaka så det iallafall blir 5-10 meters noggrannhet i öppen terräng så lyssnar jag gärna.
Tack på förhand.
Edit: Med programmet GPS Averaging krävdes det 50 mätningar för att få en koordinat med +-5m felmarginal. INTE okej om du frågar mig.
Last edited: 16 sept 2011