Problem: GPS fungerar inte - tips?

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av arkhanari, 6 aug 2013.

1. arkhanari

arkhanari Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena.

Har just skaffat en S4 Active och väntar på ett nytt mini-SIM. Så länge använder jag telefonen utan SIM-kort och kan inte få GPS:en att fungera. Kan det vara så att telefonen inte kan använda GPS:en utan att ha ett aktiverat SIM-kort?

2. woo

woo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

jag vet inte exakt hur det fungerar men jag tror att telefonen behöver ladda ner information om var satelliterna borde finnas i omgivningen. är du ansluten med wifi?

3. rome73

rome73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

GPSen i telefoner använder sig, om möjligt, av mobilnät och wifi för att snabba upp tiden det tar att hitta dig. Utan stöd av detta kan det ta ett par minuter innan den hittar rätt sateliter.
    Min bilGPS som bara är GPS behöver ibland 3-4 minuter på sig att hitta. (Det gäller att sätta på den ett litet tag innan.)
    Kan det vara det som är ditt problem, att du bara behöver vänta ut den lite längre tid? (starta Google maps och låt den bara aktiv ett par minuter och se. Du bör du också helst vara ute.)

4. arkhanari

arkhanari Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lösning: Jag behövde ge alla Google:s appar tillträde till GPS:en för att den skulle fungera även på appar som inte är från Google.

EDIT: Admin kan stänga denna tråd.

Last edited: 8 aug 2013