GPS fungerar knappt

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av kahuna, 29 jan 2012.

1. kahuna

kahuna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kollat in här ibland men jag hittar inget som liknar mitt problem. Det är själva gps:en som fungerar riktigt dåligt. Jag har försökt ändra på de få inställningar som går att göra runt gps:en, men utan resultat.

Som det är nu så är den oftast två kvarter fel och om jag använder appar som loggar vilken runda jag springer osv så blir resultaten missvisande.

Är det helt enkelt fel på just min eller har någon annan lyckats ändra nån inställning så att gps:en blir bra?

Drar mig lite för att lämna in då det oftast tar tre förök och kring 5-6månader innan de slutligen kommer fram till att de inte kan fixa...

2. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag lyckas aldrig få fram position med gps på min xperia mini pro, den brukar hitta 5-8 satelliter men den bara fortsätter att leta utan att "låsa fast" eller vad man ska kalla det.

3. Knasen

Knasen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma problem med min. Kör Google Latitude som loggar var jag har varit och med en GPS som studsar runt i halva sverige ser det ganska roligt ut i latitude :/

4. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det låter faktisk som om du har GPS:en avslagen. Då hämtas positionen via GPS nätet, vilket blir +-300m.
    Eller så kan det vara så att du inte har datatrafik påslagen. Flera gånger när jag varit utomlands med datatrafik avslagen så har det tagit evigheter (>5 minuter) att hitta en GPS position. Med datatrafik påslagen så tar det 3-4 sekunder. Jag har iofs en Ray, kan vara annat problem med din Mini.