GPS funkar bra utomlands!

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by DigiMan, Nov 5, 2010.

1. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Jag startar en ny tråd lika som alla andra...Det finns ju ingen klistrad GPS-Tråd sååå....
    Jag var lite orolig då jag läst om flera som inte fått sin GPS att fungera utomlands, min har ju ändå fungerat bra hemma och i Danmark, Norge, Tyskland ditt jag åkt bil...
    Hursomhelst så tog det ungefär 30 sek innan den hittade position i DOHA, Qatar där det fanns ett öppet nätverk på flygplatsen som jag anslöt till, samma sak i Kuala Lumpur men där tog det nästan 1 minut innnan den hittade GPS position.
    Så jag var ganska säker på att det skulle gå lika bra i Phuket, Thailand men där tog det säkert 5 minuter innan det blev gröna staplar och jag fick position, inget nätverk att ansluta till där från start.
    Jag ställde ifrån mig telefonen i fönstret på hotellet och den visade några få gråa staplar som kom och försvann under de första 5 minutrarna och jag började misströsta, då helt plötsligt smackade det till och den visade snabbt 6st gröna och sedan ramlade det in några fler och blev 9st och nu funkar GPS lika bra som hemma...

PS
    Jag skaffade ett bra kontantabbonemang med surf som Heter Happy Internet SIM, det funkar verkligen bra att ringa med överallt då jag hade ett sådant vanligt kontantkort förra året jag var här, dom kör på det största mobilnätet och använder även deras Hot-spots som verkar finnas nästan överallt.
    http://www.happy.co.th/index.php?option=com_content&view=article&id=410&Itemid=462&lang=en

Last edited: Nov 5, 2010