GPS funkar inte

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av granert, 12 jan 2012.

1. granert

granert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min GPS funkar inte. Jag var ute idag under stjärnklar himmel det funkade ändå inte. Den har antagligen inte funkat sen den köptes jag har trott att det har berott på att jag varit inne.

2. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Vilket system har du? Froyo eller Gingerbread? Jag upplever att GPS'en är bra mycket mer svårstartad med Gingerbread än med Froyo. Tipset är att försöka igen och igen. Det tar tid för den att hitta satelliterna och ibland får man starta om GPS'en. Tänk på att det handlar om en budgetnalle så man får ju vad man betalar för tyvärr.

granert gillar detta.
  3. granert

granert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tydligen gingerbread. GPSen fungerade helt plötsligt idag men då hade jag försökt att starta om den flera gånger och var utomhus. Så du tror inte detta är något man kan reklamera?

4. Rockmuppen

Rockmuppen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Nej tyvärr. Det är som jag sa en budgetnalle och den GPS som finns i den här modellen kallas aGPS, dvs Assisted GPS och det innebär att den inte absolut har kontakt med alla satelliter hela tiden utan även tar hjälp av mobilnätet för att positionera sig. GPS'ens funktion är något som blivit sämre med Gingerbread jämfört med snabbheten som fanns med Froyo.

5. nofate

nofate Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag ändrade lite i gps.conf filen som som ligger i /etc mappen och efter det ladda jag ner ett program som heter gps status och återställde gps datan som fanns lagrad och hämtade sen ny gps-stöddata. Och efter det är min gps väldigt snabb