GPS-funktioner stulen telefon

Discussion in 'Applikationer' started by w1ngd3, Nov 16, 2011.

1. w1ngd3

w1ngd3 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Vet att det finns ett par appar för att återfinna stulna telefoner, samt HTC Sense (som min telefon inte verkar stödja enligt deras hemsida). Något jag inte lyckats hitta info om är om det finns en app som gör att man kan hitta sin telefon trots att man har gps:en avslagen... dvs genom ngn slags sms-aktivering av gps:en? Utan att det syns i telefonen då...

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är ganska övertygad om att appen Where's My Droid har detta inbyggt, dvs aktiverar GPS:en. Hela specen på appen hittar du på utvecklarens site Where's My Droid

3. martinh

martinh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Nov 16, 2011
  4. Nixi

Nixi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

5. blitz

blitz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Man kan även lösa detta med Tasker om man redan använder det.

6. w1ngd3

w1ngd3 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, har redan kollat in den; "GPS can auto-enable on most phones", plus att ngn klagade på att funktionen inte fanns...

... men men, jag kan ju alltid prova, tack :)

7. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
  8. loreli

loreli Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Blir väl lite av en hijack men jag är ute efter lite samma sak. Vill både kunna hitta på karta, men även kunna få den att ringa om den är tyst. Oavsett om den är med GPS på före eller inte helst, men visserligen så tillåter jag GPSen att gå igång när den vill så det borde kanske inte vara ett problem, eller är det det?

Saken är att det är det enda jag hittar i programväg kräver så väldigt mycket rättigheter, och jag blir då kluven till om jag litar på dom då det är för mig okända aktörer. Tidigare använde jag htcsenses.coms ringfunktion men den är ju nu borta. Och det är främst det och karta jag är ute efter. Jag vill kunna gå in på en sida och se. Jag behöver inte kunna remote-wipe:a eller så, faktiskt är jag nästan nöjdare om en hemsidan inte kan remote-wipe:a min telefon...

Har en HTC Desire HD stock, finns det några tips på bra hitta-telefon-app som inte kräver allt och lite till i rättigheter?

9. agatonsax

agatonsax Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag provade precis Cerberus där appen är kostnadsfri och du kan testa på funktionen på hemsidan i 7 dagar. Det kostar sen €3 att köpa. Det verkar vettigt. Jag har dock inte testat någon av ovan nämnda appar.

10. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.avast.com/free-mobile-security

Har kört stöldskyddsdelen av ovanstående i över ett år. Den är gratis så det är bara att prova. Kan det mesta, man får positionen på en karta.

När det gäller tillstånden så är dessa appar trojaner av värsta sort. Man får bestämma sig om man liter på företaget eller ej. Denna kan man dölja för användaren, största faran med denna är antagligen att någon installerar den i ens telefon utan att man vet om det (går att installera enbart stöldskyddsdelen, rättare sagt installera allt och och sedan avinstallera allt förutom stöldskyddsdelen).

11. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har laddat ner denna. Men min fråga är kan inte tjyven göra en factory reset och bli av med antitjuvapplikationen?

12. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Minns inte detaljerna men man har olika bra skydd om telefonen är rootad eller inte. Rootad så är den en systemapplikation och jag vill minnas att den inte försvinner vid en factory reset. Du kan läsa vad den klarar i detta avseende.

13. mbs

mbs Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Då är det ju bättre att ha en app man kan dölja så som cerberus. För nog blir nog tjyven lite sugen på att behålla apparna, å tji får han/hon då.

Finns ett litet test, eller vad man kan säga här: http://goo.gl/7vZW5

14. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    vad ni än väljer välj en app som ritar där telefonen har varit på kartan
    efter som så fort GPS-signalen försvinner så kommer ni inte veta var den är
    om den ritar så ser ni var den försvann exakt

15. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Precis, alla dessa appar blir man av med vid en factory reset men nu brukar väl inte mobiltjuvar vara de vassaste knivarna i lådan så chansen är nog stor att de inte gör det med en gång de fått ta i mobilen.

Som donaldduck skriver så går det med vissa (enda jag känner till är wavesecure men det finns säkert fler nu) att installera en update.zip via en upplåst recovery som då finns kvar efter en factory reset. Det hindrar dock inte tjuven från att flasha in en ny rom och bli av med den ändå.

Som mbs säger så finns det flera appar som kan dölja sig i telefonen så att tjuven kanske inte misstänker något och iaf inte enkelt hittar och kan avinstallera appen. Cerberus är dock inte den enda appen som gör det utan t.ex. Android lost har samma funktionalitet.

pissenisse likes this.
  16. Agge_

Agge_ Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan instämma att appen Android Lost är kanske den bästa gratisappen jag nånsin provat! Så många funktioner som alla fungerar perfekt utan tillstymmelse till problem.
    Dessutom smidig inloggning via ditt gmail-konto.
    Kan inte rekommendera Android Lost tillräckligt!