Gps hittar inte exakt position

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Macallan, 28 maj 2010.

1. Macallan

Macallan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När min Desire var ny fungerade gpsen bra men nu hittar den min position inom 800 meter och kommer sen inte närmare (utomhus där den funkat förut). Har testat med både maps och maps brut utan lycka. Har självklart testat att stänga av och på både gps och telefon.

Tips på vad jag kan göra?

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag antar att du har startat om telefonen, så jag ska inte föreslå det. Som jag tolkar det så har du inte fått någon täckning på gpsen ~800m tyder på att den bestämmer din position med hjälp av mobilmaster och inte gps. med wlan kommer man ner runt ~75m och med gps runt 2-10m.

Sitter du inomhus när du testar? Jag har tex. ingen gps-täckning inomhus med utomhus har jag ±2m under optimala förhållanden.

Hur ser "parabolantennen" ut i notification bar? blinkar de gröna sträcken eller lyser de med fast sken? (om de blinkar söker gpsen efter satelliter, fast sken har den hittat 3 sateliter eller mer - alltså kan bestämma din postition på minst ±30m)

3. orjang

orjang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova att installera Gps test eller nåt liknande program som visar vilken kvalitet du har på gps signalerna.

GpsTest:

4. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

ar du widgeten "strömkontroll"? Då är kan GPSen vara avstängd där, prova starta den.