GPS i USA

Diskussion i 'Applikationer' startad av Skoog8, 12 jan 2013.

1. Skoog8

Skoog8 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Letar efter en gps som inte kräver någon uppkoppling som ska fungera i USA. Finns det någon bra eller är det bäst att köpa en riktig gps när man är där?

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

GPS funkar över allt i världen, men lite sämre vid polerna. Stäng av datatrafiken när du startar gpsen så vet du att den inte förbrukar nån data men det kommer ta långtid för den att hitta några satelliter. Det är bara precis när du startar gpsen som den drar några kb data.

3. Danne...

Danne... Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nån navigator som fungerar utan uppkoppling vet jag inte om...men ett alternativ är att du/ni köper ett 4G-modem med kontantabb på närmsta T-Mobile butik (enda jag hitta som säljer något ö.h.t utan betalabb i usa) beroende då var ni ska köra, måste ju ha kontakt med T-Mobiles mobilnät.
    Kostar drygt en tusenlapp inkl 1 månad/1.5 gig data (25$ för datat) vilket duger gott för vanlig mobilsurf/navigering Google Maps
    Funkar iaf klockrent navigera med Maps i Los Angeles och Vegas...där emellan fanns luckor i nätet men vid långtransport funkar ju vägskyltar bra :)

4. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Jag skulle nog köpt en gps där, finns ju tomtom/garmin/mugellan osv för runt 30$.

5. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    köp copilot eller nåt annat gps program till android då kan du tanka kartorna och använda gps helt offline utan att det ska kosta nåt sen.

6. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Fler tips finns under gps navigering i wikin här, sök på gps. Alla märkta med kartor på sd-kort fungerar utan uppkoppling, möjligen med undantag om de vill kontrollera licens eller så.

7. Skoog8

Skoog8 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för alla tips! :)

8. mr.andersson

mr.andersson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag är utomlands brukar jag cacha kartområden i Google Maps. Datatrafiken har jag avstängd för att undvika otrevliga överraskningar.

Behöver jag flera kartor kan jag cacha dessa på hotellets wifi.

9. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Så gott som alla navigatorprogram till android fungerar utan uppkoppling bara man ser till att ladda hem kartorna i förväg.

Själv köpte jag copilot när jag skulle dit och den fungerade klockrent precis som den gör här hemma.