gps:n hittar inte mej!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av cruzin4bruzin, 18 januari 2011.

1. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

min gps hittar inte mej på 2.2 och på 2.2.1 som jag har nu......till ex. om jag startar latitude och trycker på ''visa min position'' sen säjer den ''väntar på position'' till slut säjer den ''din aktuella position hittas ej'' elr nåt liknande.

Kanske jag måste reset gps settings eller nåt? För innan hittade den mej men kommer int ihåg vad jag har vari å pillat med.

Hjälp?

2. cruzin4bruzin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för hjälpen

3. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Bumpar du din tråd med ett tack eller fick du hjälp?
    Om du fick hjälp, vill du vara så vänlig att dela med dej av hjälpen åt andra medlemmar som har samma problem?

4. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

GPS:en i SGS suger för de flesta. när luren släpptes i juni påstod samsung att det var ett mjukvarufel och att det skulle åtgärdas innan sommaren va slut. Men allt efter som har de flesta listat ut att det rör sej om hårdvaran men det kommer väl Sammy aldrig erkänna. När du satt i telefon köps tankar kollade du inte olika forum och läste för och nackdelar med SGS? Om nu GPS var the main reson vid köp av smartphone så lämna tillbaka den om inte öppetköp gått ut. för mej vart inte gps någon dealbreaker även om jag inte visste att den sög när jag beställde luren men det hade varit super och inte förmycket begärt om den funkat. T.o.m ex tantens legend har en fungerande gps.

undra ifall nexus s har samma problem som vi?

5. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    efter vad jag har förstått efter att ha läst diverse forum så har dom fått till gpsen i NS´en

6. cruzin4bruzin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

nja jag TROR jag bumpa....eftersom jag startade om mobilen luren igen sa gick den som när jag kopte den...detvillsäga (lika kass som innan).

Men men hade stora forhoppningar om att 2.2.1 an skulle fixa detta men ser ut som att det inte är ett mjukvaru fel (tror jag).

7. cruzin4bruzin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

nja får see om ett tag om dom slapper 2.3 ifall detta fixar gps n ....
    Nej jag köpte inte den pågrund av stort behov av gps jeveln. Utan skulle vilja anvanda luren fullt ut. Eftersom det nu finns gps.

8. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nexus S lider inte av samma problem, t om samsung continuum fungerar gpsn bra för. Dock så fungerar min gps klockrent efter att jag flashat in darkys rom ihop med en hardcore speedmode kernel.