Gps:n

Discussion in 'Hero' started by FOO, Aug 21, 2009.

1. FOO

FOO Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns det något sätt att ställa in så att gps:n i mobilen inte stängs av när skärmsläckaren går på? Om mat tex har igång google maps, wisepilot eller något liknande. Om man inte har med sig billaddare och kör google maps i bilen tex så vill man kanske stänga av skärmen för att spara energi, sen när man sätter på skärmen igen och skall kolla vart man är så börjar gps:n leta efter positionen... Irriterande.

2. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Låt den släckas av sig själv. Jag är i Ungern just nu och kör med my trycks för att se vart jag varit. Har ställt in telefonen på 15 sek och det funkar skitbra.

3. FOO

FOO Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

jo, men när jag tänder skärmen igen så verkar det som gps:n vartit avstängd i "viloläget"

4. stantemo

MINA ENHETER

Låter du programmet vara aktivt när den släcker sig? Jag trycker inte bort mig från ex. My tracks utan låter telefonen bara släcka sig.

5. FOO

FOO Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo my tracks fungerar som det skall, men ta tex google maps och om man klickar igång det och låter gps:n hitta din position så lägg ifrån mobilen och låt den gå i "viloläge" och efter ytterligare någon minut så startar du den igen så ser du att gps:n börjar söka efter positionen igen, har man då åkt bil ett tag så tar det en stund innan gps:n hittar positionen igen.

6. stantemo

MINA ENHETER

Jag sitter i bilen just nu (baksätet) och testar. Det tar max 2 sek för gpsen att hitta min position igen efter att den varit släckt ett tag när jag kör med google maps. Har väntat ca 10 min mellan varven.