GPS Navigation

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by urbanlarsson, Feb 21, 2010.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft en iPhone 3Gs innan jag köpte min Nexus One, och har använt iPhonen som GPS. Eftersom jag helst inte vill gå och köpa en ny GPS så undrar jag vad det finns för alternativ till navigation på min Nexus One.

Helst vill jag att det ska fungera utan att behöva använda datatrafik. På min iPhone använder jag navigon som jag tycker är riktigt bra!

2. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en hel del om detta på forumet men för tillfället är det väl CoPilot som gäller.

Det ryktas hejvillt om att Google ska släppa N1 i Sverige till våren och då bör väl även den inbyggda turn by turn mjukvaran rocka igång även för oss nordbor men jag har då inte sett det ristat i sten ännu.

Det finns ett par alternativ till, den som söker skall finna........

3. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svaret, jag försökte leta, såg att Navigon skulle släppa sin programvara för Android den 10 Dec förra året, men det enda jag kunde hitta var press-releasen.

För CoPilot så hittar jag bara 10-dagars testversioner, men ska se om jag kan hitta en riktig version.

Tomtom hittar jag inget alls om.

4. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns sätt att få tag på CoPilot i skarp version. Någon på forumet köpte direkt från CoPilot (det finns en tråd någonstans) och jag såg att HTC säljer CoPilot via deras hemsida, kolla under accessories.

5. TossiToker

TossiToker Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det går o köpa på US market