Gps och JVQ

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av jocke_lulle, 14 jul 2011.

1. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Använder just nu stock odex jvq med stock kernel. Endast rootad med speedmod. Min gps fungerar väldigt dåligt. Får den nästan aldrig att låsa och den tenderar att bara hitta 1-2 satelliter. Har provat med fasterfix men gjorde ingen skillnad. Därefter flashade jag om stock jvq och gjorde en clean install (dvs formaterade sd kortet och factory reset). Fortfarande samma problem. Tidigare har ju gpsen ändå fungerat helt ok. Är det någon annan som har samma problem?

2. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

testa att flasha nytt modem i recovery :) typ JVO eller JVK

3. jocke_lulle

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Jag provade detta och det verkar som att det blev bättre:)

1. *#0*#
    2. Diagnostic Menu, select "Magnetic"*
    3. Pressing "Start Test" in the Magnetic Sensor Test Menu, somehow reset the calibration.
    4. Go back to Diagnostic Menu, select "Sensor"
    5. All the sensor values will be shown, look at the black dial with a red need. If "1 need calibration" is shown just rotate the unit a few times..... then "2 need calibration" when just "3" is indicated .........calibration done. Make sure there no power lines and metal structures are not nearby.

Hittade det i denna tråd
    http://forum.xda-developers.com/show...1109921&page=2

4. Limpa

Limpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hej.

Jag kör på Doc's gamla sköna 9.9.5(i väntan på stabil 2.3.4 release) och har tyckt att på senaste, typ 2 månader, så har gps'en haft svårt att precisera och framför allt låsa.
    Med detta så vill jag påpeka att problem tenderar finnas någonstans utom våra enheter då positioneringen fungerat väldigt bra för mig tidigare.

Mvh

5. jocke_lulle

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Jag har faktiskt inte heller haft problem med gpsen tidigare och även jag har använt mig av kitchens rommar senaste halvåret. Därför blev jag lite förvånad när den helt plötsligt började rackla. Men det ligger säkert något i vad du säger. Dock så tycker jag att det blev bättre efter kalibreringen.
    Just nu använder jag mig av stock odex med stock kernel(dvs rfs-fs), endast rootad. Jag måste säga att det är bland de bästa rommar jag har använt, grymt följsam och även snabb. Och internet-läsaren är grym! Det är nästan värt att prova bara pga den:) dock har dom problem med internet-läsaren på deodex jvq rommar fortfarande...