Hejsan. Har haft min Desire HD nu sen några dagar efter release och nu för några veckor sedan började min GPS att krångla. Den låser aldrig någon position. Gjorde en snabb sökning och hittade följande: http://www.facebook.com/topic.php?uid=101063233083&topic=15392 Verkar alltså som att jag inte är ensam med detta problem. Är det någon som har en lösning? Eller är det bara att lämna in mobilen för att få den reparerad eller få en ny telefon? // Jonas
En fråga bara.. när jag går via widgeten strömkontroll tar det en evighet att få lock. Däremot om jag går in under intällningar --> plats och bockar i och bockar ur får jag lock på typ 20 sek...
hur menar du med lock? menar du att GPS hittar satelitter men låser inte till de? använder du gps test programet?
Prova att ladda ner GPS Status. Där i finns det under "Tools" ett verktyg för att hantera A-GPS status. Välj rensa data och sedan ladda ner data på nytt. Det hjälpte mig på min gamla Hero och det hjälpte även på min DHD som jag fick i tisdags.
Undrar om det är "Bilpanelen"som det snackas om? För att är det så att det är bilpanelen som är svår att få att låsa på satteliter så kanske ni som har problem kunde testa det jag märker med min lur.Vet att detta låter konstigt, he he men testa att när den söker efter gps hålla luren horisontellt.Alltså med skärmen uppåt, jag märker att det går betydligt snabbare att få en låsning på gps en då.Skadar ju inte att testa.
För mig fungerade det att installera "GPS Status". Men det fungerar bara för Maps på min telefon. Locations har fortfarande problem...
Testat detta men utan resultat. Det som händer på min är att GPS-ikonen blinkar men den hittar aldrig lock. Tror inte den hittar några satelliter ens.
Min har problem med vissa program, Radardroid och Navigon funkar klockrent. Men trippmätar widgeten jag har, och nav programet Aura funkar inte alls..!! Gps:n låser och sedan tappar signal typ varannan sek.