GPS-program på SD-kortet? -Försten ut får mina pengar!

Discussion in 'Applikationer' started by gosa, Oct 8, 2010.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Alla!

Har just nu Navigon installerat i min Desire och jag vet egentligen inte hur de andra programmen är, men för mig funkar det över förväntan. Enda problemet skulle väl i så fall vara de 26mb som programmet tar upp av det tillgängliga lagringsutrymmet.

Min fråga blir då - är det någon som vet om någon av de andra tillverkarna har stöd för "move to sd"?

Är rätt sugen på att ha ett gps-program permanent installerat (som komplement/alternativ till google navigation), men det går just nu åt lite för mycket ytrymme för min smak...

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Swedroids wiki har en sida om GPS, där finns en markering på vilka som kan lägga kartan på sd-kort.

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var inte direkt kartan jag tänkte på... bara programmet Navigon tar upp 26,2 mb för mig - i telefonen.

4. GammelGreggan

GammelGreggan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

CoPilot är lika hemsk.
    Köpte den för att den enl. testen jag läste (IDG tror jag) drog den 13 Mb istället för 26 som Navigon. Väl installerad drog den 26 den med. :-(

Alla Navigeringsprogram lägger kartan på externt minne, vilket är tur med tanke på att de är på mer än 200 MB (Sverige ensamt är någonstan där).

5. GammelGreggan

MINA ENHETER

Har mailat CoPilot angående detta med flytt till minneskort, men inget på G än...

6. Pain

Pain Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med custom ROM så är problemet löst, o du kan använda vilket gps-program som helst. (inte Froyos apps2sd utan custom, fullösningen)

7. GammelGreggan

MINA ENHETER

Dvs. rootad?

8. gosa

gosa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Rootad är jag sedan en tid med Unrevoked, (eller ja.. telefonen iaf) för att kunna köra ett par prylar som annars inte skulle gå att köra, men jag är så pass nöjd med den RUU jag tryckte in för att bli av med min Orange-branding att jag inte ser behovet i att trixa med andra ROM's.

Motsägelsefullt? Kanske, men jag ser ju inte egentligen någon anledning till att man skulle kunna få en version av ett GPS-program som går att flytta den vanliga "Froyo"-vägen... därav min fråga.

Som sagt... den som släpper ett GPS-program som till större delen går att lägga på SD i Froyo får nog mina pengar, även om det skulle vara så att något annat program egentligen är bättre.

9. kringkrong

kringkrong Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

10. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Blir ändå 18MB kvar på interna minnet om du flyttar navigon utan att köra icke-google apps2sd..