Fråga: GPS söker trots att den är frånkopplad

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av realdexter, 29 nov 2012.

1. realdexter

realdexter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Som rubriken säger, GPS-ikonen blinkar trots att GPS är frånkopplad. När jag drar ner statusfönstret står det Söker med GPS och ett klockslag. Klickar jag på den posten hamnar jag i platstjänster i inställningarna. Där är samliga alternativ urbockade.

Kan det vara någon app som kringgår att GPS är frånkopplad? Tar gärna emot tips om vilken app det skulle kunna vara i så fall

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm... Att den går igång MEDAN GPS är påslaget brukar kunna vara Facebook... Dock konstigt att den blinkar när den skall vara avstängd...

Jag skulle pröva rensa Cache Partition, Dalvik Cache, och även avinstallera Facebook, men har svårt att tro att så är fallet...

Google "Google Now" också om den förstår att GPSen inte är igång! Och så sätter du på GPSen och slår av den igen, för att se så att allting har förstått att den är av!

3. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte om det hjälper, men när min GPS går igång "utan anledning", så brukar det hjälpa att starta Maps, och sedan stänga av det.

4. tevekanna

tevekanna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min betedde sig på samma sätt häromdagen. Problemet var att jag installerat ett antivirus/säkerhetsprogram som skulle kunna lokalisera min telefon om den kom bort (kommer inte ihåg vilket).
    Naturligtvis ville jag kolla funktionen, så jag gick till företagets sajt och klickade på "locate". Efter det var GPS:en som tokig. Antar att eftersom jag befann mig inomhus så fick den ingen kontakt.

Avinstalerade och startade om telefonen - GPS:en somnade om. Fixat.

Just a thought.