GPS spårningsprogram.

Diskussion i 'Applikationer' startad av macke87, 7 dec 2011.

1. macke87

macke87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Torskade min optimus2x idag. La den lite klantigt på en bänk på perrongen vid tuben.

Trodde givetvis att showen va över för min rootade pärla, men ack så fel jag hade.. vid 16 dök ett mail upp i inkorgen och en ärlig person hade hittat den men inte kunnat hitta nåt nr att nå mig på.

Aja, har inte hämtat den än, ligger småskönt i soffan, men frågan är vilket den bästa "tracker"-appen är?

vill inte ha massa skit av forumpoliser ang att det finns en annan tråd, hittade den inte och bjöd er på en bra historia.

well well, snart är skönheten tillbaka *jizz in pants*

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det verkar finnas en hel del appar som kan göra det där. Men det finns även en app som heter Tasker som man kan göra lite vad man vill med. Det kan vara allt från att slå på auto sync mellan två tidpunkter till att kolla var telefonen är. Själv har jag gjort så att om jag skickar ett sms med ett speciellt lösenord till min borttappade telefon så kommer telefonen att skicka ett sms till alla familjemedlemmar en gång var 15 minut med koordinater och battristatus. Att det skickas ett sms kan inte användaren av telefonen se. Samtidigt lösenordsskyddas Market, sms, mail och även inställningar för att förhindra factory reset och läsning av personliga meddelanden. Vid varje uppstart av telefonen kollas att det är mitt SIM-kort som sitter i. Annars startar ovan nämnda saker. Detta kommer att pågå till dess någon manuellt stänger av en inställning i Tasker (som naturligtvis också skyddas av lösenord).

Jag jobbar också med att få Tasker att ta ett foto med kameran på framsidan varje gång någon slår på skärmen. Detta foto ska naturligtvis skickas i ett mail tillsammans med tid och datum. Då har man även et foto på förövaren :)

Last edited: 8 dec 2011