Problem: Gps stänger av sig när jag sätter telefonen i "Viloläge"

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Alphalima, 18 feb 2013.

1. Alphalima

Alphalima Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har ett problem som kanske beror på någon inställning som jag inte lyckats hitta ännu.
    När jag har telefonen på och kör ett program som nyttjar gpsen så vill jag "släcka" skärmen medans jag förflyttar mig för att spara på batteriet, när jag gör detta genom att trycka på powerknappen så stänger den av gpsen och jag får vackert vänta på en ny gps-positionering när jag väcker telefonen igen.
    Någon som har något tips om hur jag ska göra?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det är inget problem, så ska telefonen göra. Annars hade ju batteriet tagit slut på under en timme..

Backitude
    kan uppdatera din position så tidigt som var 15 sekund.

Eller kan du ladda ned Tasker skapa en task som säger åt systemet att gps'en ska vara aktiverad så länge maps är igång. Men som sagt det drar på batteriet oerhört mycket.

Last edited: 18 feb 2013
  3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Really? Är rätt säker på att Navigation kör vidare fast med skärmen släckt :o Brukar ofta stänga av skärmen i bilen och slår jag på den igen så fortsätter den. Om den hade stängt av GPSen hade det ju tagit en stund att hitta satelliter igen och det har jag aldrig sett.

4. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det beror på hur navigon sätter sina prioriteringar tex att den inte tillåter att telefonen går ned i deepsleep

5. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag brukar köra runkeeper, då är det iaf inga problem att ha gps:en på i någon timme eller två med skärmen släckt, den registrerar precis den väg jag går / springer / cyklar ändå.. Kanske har att göra med just den app du använder?

6. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Runkeeper skriver logg så länge programmet är startat, den ska mäta din genomsnittliga hastighet, registrera spår om vart du är och har varit osv. Det förhindrar att telefonen stänger av GPS'en och får gå ned i deepsleep.
    Det beror helt på vad programutvecklaren har gjort som du skriver. Runkeeper tycker jag personligen fungerar väldigt bra! :)

7. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kan ju konstatera att nästan varenda GPS-program jag provat håller telefonen vaken och uppdaterar GPS precis som om skärmen var på. Exempel: Google Navigation, Waze, Runkeeper, Endomondo, Navigon, Copilot, Mina spår. Man kan ju stänga av skärmen och bara köra efter röstnavigering till dem också om man vill spara batteri.