GPS stängs av, sätts på, stängs av, sätts på..

Diskussion i 'Desire HD' startad av opA, 3 jul 2011.

1. opA

opA Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar bara tröttna mer och mer på DHD nu..

Sen igår så har telefonen krånglat rätt rejält..

De började med att telefonen helt plötsligt började lysa upp, tar upp den och då lyser bilsymbolen högst upp till vänster. Den börjar gnälla om att GPS satelliter är avstängt och kan ändras i "Inställningar -> Plats". Har inte ens varit här inne och använt bilpanelen någongång.

Då jag inte använder GPS:en överhuvudtaget trycker jag bara på avbryt och stänger ner de... Detta fungerade igår kväll dock kom de tillbaka var 15 minut eller så..

Men nu på morgonen när jag sätter på telefonen så kommer jag inte mer än till PIN-kod så tänds och släcks bilsymbolen, precis som att någonting glappar .. och rutan med att GPS-satelliter inte är igång kommer upp.

Testade nu att göra som telefon-fanskapet vill och satte på GPS-satelliter och då slutade de att lysa och bilpanelen startar inte igen..

Men såhär kan de ju inte vara.. någon annan som stött på detta problem ?

Och hur kommer de sig att fortfarande så droppar mottagningen upp och ner, från bott till topp, från toppen till inga staplar alls, fixade dom inte detta i den nya uppdateringen ?

EDIT:
    Nu när "knapplåset" går igång och skärmen svartnar.. tar de ungefär 20 sek så lyser skärmen upp av ingen anledning alls och fliken som man ska dra neråt för att låsa upp kommer upp.. men inget mer händer ?!

EDIT 2:
    Och så verkar diskenhets-funktionen när man kopplar den till datorn lagt av.. sätter jag i den i datorn, väljer diskenhet så kopplar den helt plötsligt ifrån. Får göra om de flera gånger för att få över alla bilder m.m.. lutar nog åt service nu känner jag.

EDIT 3:
    Och nu sätter sig högtalaren på automatiskt så fort jag ringer ett samtal... suck, skittelefon..

Last edited: 4 jul 2011
  2. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kan var så att det har kommit skräp i usb kontakten som gör att den tror att den blir inkopplad i en bil eller nått sånt.

De andra problemen vet jag inte, prova att stänga av funktionen med att vända på telefonen för att slå på högtalaren kanske?

3. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Det låter som att det är lika bra att skicka in den på reparation om problemen kvarstår och du inte lyckas lösa dem.