GPS till nyckelring?

Diskussion i 'Off Topic' startad av MOstling333, 29 apr 2011.

1. MOstling333

MOstling333 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare. Jag har en extrem rädsla för att tappa saker, speciellt min mobil och nyckelring. Tappade nyligen bort mina nycklar men som tur var fick jag tillbaka dem samma dag. Men jag har kommit på en grej, finns det någon som vet en GPS sändare av nåt slag, gärna ganska liten typ lika storlek på vanliga nyckelringar ca 2-3 cm i diam, som man kan sätta på en nyckelring? Lite overkill kanske men jag vill verkligen vara helt säker på att jag kan hitta den ifall att... :ehm:

PS. Vet heller inte om det är rätt ställe för något sånt här men jag kunde inte hitta något annat.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Mig veterligen finns det inte. Problemet med GPS är att det drar mycket batteri. Jag tror inte att jag vet någon GPS-mottagare som kan vara igång mer än 5 timmar på sitt interna batteri. Om den dessutom skall sitta på en nyckelring låter det som ett riktigt litet batteri...

m v h Henrik

3. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Hmm... det enda jag kommer på är en ficka med dragkedja och kedja att sätta fast i byxorna och att du skulle kunna bli lite mer ansvarsfull över saker och ting :)

4. MOstling333

MOstling333 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ansvarsfull är jag :) , det är sällan jag tappar bort saker men det kan ju självklart hända.

@henca Trodde det var så, hoppades på att någon kanske kommit över någon sådan.

Tack för hjälpen iaf :)

5. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Ja själklart kan det hända, men det är ju nästan samma sak som att gå med cykelhjälm när man är ute och går, för man kan alltid ramla och slå sig. Eller om man går med en låda i ett snöre efter sig för att skydda sig mot tigrar, för någon gång kan en tiger komma bakom dig och anfalla ;)

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Sådana som trackar djur är inte alltid alltför stora. Så du kan få ner storleken men de har givetvis en extremt låg uppdateringsfrekvens och det går ju emot hela iden med att ha gps på nycklarna.

7. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Om man inte tänker tappa bort sin nyckelknippa på alltför avlägsna platser kanske någonting i stil med detta skulle funka:

http://www.24.se/nyckelfinnare-p-646-c-419.aspx

Det bygger dock på att nyckelknippan är inom hörhåll.

m v h Henrik