GPS tracker

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nimah, 27 maj 2010.

1. Nimah

Nimah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om någon vet ifall det finns en sändare eller GPS-tracker som man kan koppla till GPSen på telefonen? Jag har en katt som rymmer för jämnan och jag skulle vilja sätta sändaren på honom och sen lätt kunna spåra upp honom med hjälp av telefonen. Går det att köpa något liknande?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Du har ingen nytta av GPS-mottagaren i din telefon i ett sådant fall. Däremot kan du använda telefonen för att ta emot SMS med kattens position eller titta på kartor där du får positionen via internet. Se t.ex. http://www.barky.se och klicka på GPS-spårare.

Tänk bara på att halsband och annat du sätter på katten ökar risken för att djuret ska trassla in sig och i värsta fall strypa sig själv.

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Eller så köper du en billig android telefon och placerar på katten och gör en liten app som sänder GPS positionen till din andra telefon:P

//Reconnnnn

4. Nimah

Nimah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Buzz, tack jag ska kolla in den sidan! Katten har ett väldigt elastiskt halsband som han lätt kommer ur om han fastnar. Håller med om att det är viktigt att tänka på!

Reconnnn, nja han är inte gammal nog att få en egen telefon än tycker jag :P Han skulle säkert sälja den till en annan katt i utbyte mot en fångad råtta...

5. Lolmix

Lolmix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag hittar inte den modellen på hemsidan, hur stor är den och vad väger den?

7. jannes

jannes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gammal tråd men värt att posta ett tips som jag använder på min katt:
    http://www.gpser.se/micro-gps-tracker

Den här gps tracker till katten är verkligen mini mini. Se bilderna på deras hemsida...

8. Nickosso

Nickosso Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag hade även jag en katt som gillar att springa hemifrån och oroa matte och husse, detta gjorde att jag efter en tids letande hittade en bra GPS-spårare, MiniFinder Atto. Den visar i realtid var lilla Frodo är.
    GPS-en är väldigt liten och även vattentät, inte för att jag haft någon nytta av det då katter i det stora hela inte är så stora vattendjur. Funkar även via app på telefonen så att man lätt kan se var katten befinner sig! Nackdelen är väl att man inte får med något halsband med gpsen, men det har man ju hemma ändå.

Finns dock väldigt mycket funktioner i systemet som jag inte förstår mig på... Någon annan som har en Atto som kan ge lite tips och trix? Tack på förhand!

Här är länken ifall du är intresserad!:)

http://www.gpser.se/minifinder-atto