Tjeena! Jag ska åka iväg till Syrien nu på Torsdag och vi ska använda oss av hyrbil, och då kom jag att tänka på gps i mobilen... Och nu till min fråga, Kostar det pengar att använda gpsen utomlands/i sverige eller används gpsen av datatrafik (internet uppkoppling)?
Inte om du har en mjukvara typ copilot eller navigon som har kartorna på sd-kortet, då kostar det inget men använder du tex google maps så kostar det datatrafik eftersom du hämtar kartorna varefter du förflyttar dig.
jaha okejj :S Jag har ju copilot men jag har problem att få in mina nerladdade kartor till programmet ;P
Använd dig av en app som heter Rmaps, asbra klient där du med medföljande program gör dina egna kartor över det området du skall vara i, och sparar dem på ditt minneskort.
fattar inte riktigt hur rmaps funkar... äre en gps mjukvara som google maps eller gör det maps som man kan anavända i andra gps program?
Rmaps gör "kartor" av typ JPG bilder och liknande. Kan inte användas i andra program typ Copilot. Testa Navigon, det är gratis i 30 dagar, och du kan ladda ner de kartor du vill, om du inte får igång Copilot.
Om du vill "göra" kartor att använda i Rmaps så finns en guide här: http://robertdeveloper.blogspot.com/2009/09/trekbuddy-atlas-creator.html Tänk på att kartorna inte blir sökbara och att du inte får någon navigering.