GPS viloläge

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by marw77, Apr 17, 2011.

1. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag skall träna så startar jag gps programmet som jag använder (endomondo free). efter ett tag så tappar den allt. pulsen från polar och gps signalen. en om start av programmet och jag har full styrka igen.
    Samma sak händer när jag kör gps test. får 8 av 8 signaler. efter att skärmen har blivit svart så får den börja söka igen efter satelliter när jag öppnar skärmlåset.

Vet någon hur man får programmen att gå i bakgrunden även med svart display.

Mvh
    Martin

2. marw77

MINA ENHETER

Är det bara min som strular efter 2.3.3 ?

Uppdatering.

Det är den förbannade musikspelaren som dödar gps och pulsbandet.
    Kan någon annan testa.
    Starta endomondo och gå en bit. starta sedan musikspelare och spela en låt. låt skärmen gå i viloläge.
    inom en minut så tappar jag gps signalen.
    testade winamp och efter 4 minuters test så hade jag inte något gps problem.
    skall testa imorgon på väg till jobbet.
    /M

Last edited: Apr 18, 2011
  3. b9mobile

b9mobile Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

4. marw77

MINA ENHETER

Tackar för tipsen men det hjälpte tyvärr inte. Fick testat lite till idag och det ör mediaspelaren dom slår ut gps mm. sprang 5 km med polar pulsband och det gick utan problem. testade sedan att gå en runda vilket fungerade bra tills jag satta på musik i mediaspelaren. då tappar den gps signalen efter någon minut då skärmen gå i viloläge.

Skall testa att springa med winamp som spelare. hoppas att detta är en utan buggarna som gör att samsung drog tillbaka 2,3,3

monster-inc likes this.
  5. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja, lyckats bättre än?
    Vilket pulsband använder du när du springer? Hur fungerar det, är det med bluetooth? Vad kostade pulsbandet?
    Thx in advance

6. marw77

MINA ENHETER

Det är ett polar pulsband med blåtand.
    Jag kör med endomondo (fungerar även med runkeeper och CardioTrainer).
    Du kan köpa bandet på endomondos hemsida för 70€ http://shop.endomondo.com/collections/all/products/polar-wearlink
    finns även att köpa på sports tracker http://shop.sports-tracker.com/.

Jag tycker det fungerar riktigt bra. även med nokia (N95) och sony-ericsson (vivaz) mobiler.
    Enda sura nu är att mobilen tappar GPS och puls när jag startar samsungs mediaspelare så jag skall testa winamp imorgon annars så får jag köra utan musik.

7. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag använder spotify.. å har inga problem med att gps-signalen försvinner.. använder även jag endomondo free..