När jag använder mig av google maps, så visar GPS:n fel på flera hundra meter. Känns ju lite sådär att använda sig av den funktionen när den visar så fel. Är det en inställnings grej eller vad gör man? Min polare har IPhone och använder sig av google maps och den visar helt rätt på metern. Den visar till och med i vilken riktning han står och går. Någon som har samma problem eller som kan ge mig lite råd om vad jag ska göra? Mvh Royn
Google Maps är inget att hurra för .. Vad är det du har tänkt göra? Ska du köra bil eller gå? Skaffa CoPilot, funkar lika bra för bil samt för fot.. (Kört den ett bra tag nu och den ÄGER!)..
Google maps visar fel på 4 meter när jag går och i en hastighet av runt 40km/h visar den fel på runt 10-15 meter
har väl inte tänkt att ha den i bilen, mer för att kunna hitta och se var man är när man är ute och reser m.m. Är Copilot en gratis app?
Är du säker på att du har slagit på gpsen? Det låter som om du bara får position från mobilmasterna vilket kan visa mycket fel
Om den visar flera hundra meter fel så låter det som om du inte aktiverat GPS utan använder GSM för att hitta var du är.
Nu har jag svenska i min Hero. Då gör man så här: Inställningar Plats Markera Aktivera GPS-satelliter Tänkt på att GPSmotagaren drar mycket ström.
Du kan ju lägga ut en widget på någon hemskärm så blir det lättare att slå på/stänga av GPS, tryck på pluset nere till höger på skärmen eller gör ett långtryck på skärmen, välj sedan HTC-widget, inställningar, GPS. I annat fall finns inställning under menu - inställningar - plats, aktivera GPS-satelliter
för att se min position på någon karta, hur gör jag då. SLår jag på gps:n och använder mig av google maps...eller hur gör ni?
Du kan ha gpsen igång hela tiden, den aktiveras bara när något program behöver den. När gpsen går igång syns en symbol som ser ut som en parabolantenn i listen längst upp.
Jag får igång gps:n och er ikonen längst upp. Men hur gör jag om jag vill se min position på tex en karta eller liknande? Måste jag ladda ner någon app, eller kommer det med någont program för det i Heron?
Öppna google maps, tryck meny - Min position. Du får en blå prick med en markerad cirkel runt. Inom den cirkeln är du förmodligen. Om du är ute och gpsen igång är cirkeln ibland så liten att den inte syns och du ser bara en blå prick, då vet du att du har en ganska exakt position. Är du däremot inne och/eller telefonen inte får kontakt med några satelliter är cirkeln stor. Det beror på att telefonen då använder mobilmasterna och din position är väldigt inexakt. Det är då inte ens säkert att du är inom cirkeln men du är i närheten iaf. När gpsen söker din position så kan det ta en stund och du kommer att se hur cirkeln minskar i storlek och din position kommer hoppa omkring lite tills den bestämmer sig för var du är.