GPS

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av gocca, 25 apr 2010.

1. gocca

gocca Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag funderar på att inhandla en Nexus One som primär GPS till min planerade bilresa genom Europa i sommar och har lite funderingar kring hur väl GPS:n fungerar.

Så, hur väl fungerar GPS:n, hur svårt/lätt har den för att hitta tillräckligt med satelliter för att lokalisera telefonens position.
    Upplevs GPS:n som seg eller instabil?
    Hur väl fungerar den som navigator i bilen?

Vad jag har förstått sa använder AGPS även mobilnätet för att lokalisera telefonens position, kostar detta?

All annan informations om GPS:n uppskattas.

/mvh

2. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej Gocca,

Jag tycker den fungerar väldigt bra som GPS. Tid ifrån kallstart till låsning på satelliter ligger på mellan 25-35 sekunder. Jag köpte Europavarianten av CoPilot Live 8 för 640 kronor och tycker att den fungerar strålande. Många har synpunkter på ordningen som du anger adress i CoPilot (jämfört med t.ex google maps där du ex kan skriva in en sökterm och få upp träfflistor direkt och välja därifrån) men det ser jag inte heller som problem.

Just en av anledningarna till att jag slog till på CoPilot var att den har lokalt installerad kartdata och att det går att slå av data-trafik och enbart kunna navigera efter det som finns i nallen. För bilbruk så finns här någon tråd som avhandlar olika hållar-lösningar (jag köpte själv den variant som någon rekommenderade ifrån England för runt 160 pix inkl. frakt och den är speciellt framtagen för Nexus One. Sitter som en smäck och är ledad i två leder).

M v h

Danne

3. Lääny

Lääny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur slår man av data-trafik? Har dragit ner sverige kartan på sd-kortet. Känns som det gick åt en hel del data när jag var ute körde. 500 mb hos halebop räckte inte länge....

4. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gammal tråd, men vilken hållare från England är de som pratas om här?

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Vore intressant att veta.

Annars har ju Google en officiell bilhållare med högtalare etc. på google.com/phone. Finns säkert att köpa importerat annars.