Gps

Diskussion i 'Desire HD' startad av fossilrony, 8 dec 2010.

1. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tycker inte att gps,en stämmer så bra.
    Den visar inte bättre än ca 100 meter fel hela tiden.
    Är den assisterade gps,en igång automatiskt, jag hittar iallafall ingenstans att sätta på den.
    Min gamla x1 visade alltid 100 % rätt men en gång i veckan laddade den hem sattelitdata.
    Finns det nåt sånt på denna.

spårningen på sense.com har jag aldrig heller fått igång, den ber mig gå in i inställningar och bocka för spårning, men den är redan ibockad.
    Jag har provat allt.

Till och med provat att ringa htc support men han kunde inte annat än att konstatera att det inte fungerade, likaså med gps,en.

Jag sa till han att det kunde jag själv konstatera utan supporthjälp men att jag trodde att support var till för att hjälpa.

Han kunde fan ingenting och lät som han precis vaknat.
    Jag sa godnatt, fortsätt du sova sen slängde jag på luren.

Va fan, är deras support verkligen så usel eller var detta bara otur att få prata med en så inkompetent människa.

Iallafall så hoppas jag att nån här kan svara på detta

2. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag antar att du har slagit på gps:en?

A-gps hjälper bara till att snabbare hitta vart du är inte exaktare.

Jag har inte haft några problem med gps:en än iaf och jag har kollat den med
    runkeeper och sedan jämfört med satellitbilderna och den är typ ett par-tre meter
    fel ibland. Den visar om jag byter sida av vägen när jag går eller om jag går
    mitt på vägen, då är vägen ändå bara 6m bred.

Det enda jag skulle villja ändra på är att den oftare skulle uppdatera för svängarna
    blir lite hackiga.

Last edited: 8 dec 2010
  3. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon hade testat den inomhus, du då? Min är bra, även om distansprogram mäter rätt fel. Inomhus mäter min ca 1,5 km fel.

4. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

har bara testat min via htc sense ett par gånger och då har den funkar riktigt bra, nån/några meter fel bara, även inomhus och utomhus.

5. Defcon

Defcon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du får slå på vanliga GPS:en samt "telefonfinnaren" och vara kopplad till internet. HTCsense skickar då ett kommando till DHD att börja sända GPS signal (man ser den överst blinka i telefonen så fort man klickar på uppdatera i hemsidan). Sen gäller det att du har en stabil GPS signal, beroende vart du bor/befinner dig kan det säkert variera. Hoppas det hjälpte ;)

6. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har många stadiga satteliter och bra datamottagning.
    Provat många ggr att logga ut o in och uppdatera sidan.
    Men det hjälper fan inte.

Den sömniga kundtjänstnissen trodde att det kunde ligga nere för service (spårningsfunktionen)

Är det någon som fått det att fungera som skulle vilja kolla om det funkar eller tjänsten verkligen är nere