GPS

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Roding, Dec 14, 2009.

1. Roding

Roding Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Tänkte bara kolla ifall det är någon mer än jag som har problem med GPS:en.
    Min telefon klarar uppenbarligen inte av att hitta någon GPS alls vilket är lite störigt!
    Är det någon som har samma problem eller tips på saker jag kan göra för att avhjälpa problemet.

Ha det bra!

2. bonji

bonji Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Roding

Roding Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack, löste problemet direkt!

4. Malx

Malx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dålig GPS

Ska man tolka det här som att gps:en i telefonen är relativt dålig och inte klarar sig speciellt bra utan "Assisted"-funktionen.

Har själv haft en iphone 3g (nu beställt en liquid) och hade extrema problem att få gps:en på den att fungera utanför telenätet. (Jag hade räknat med två/tre minuters väntetid men oftast klarade den inte av att få in positionen alls.) En kompis Nokia hade inga problem.

Jag är så less på att telefontillverkarna använder "A:et" för att kunna sätta in sämre gps-chip och antenner. Ok, antennen kanske man får ta att den är lite sämre p.g.a. formatet men om jag har förstått rätt så finns det andra begränsingar i gps-chipet på t.ex iphone 3g?

5. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag minns rätt så är GPSchippen i telefoner vanligen några generationer gamla (och således billigare) och därför inte lika bra som state of the art.
    Nu är ju mitt minne inte helt pålitligt.