Fråga: GPS?!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Hagalund, 17 februari 2012.

1. Hagalund

Hagalund Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har bestämt mig för Galaxy S2 LTE. Ber att få hjälp med några klargöranden.
    För det första undrar jag om man har någon nytta av 4G i dagsläget, bor i Malmö.
    För det andra behöver jag en GPS app fungerande både hemma och utomlands då mitt lokalsinne är lika med noll. Vilken av apparna tycker ni fungerar bäst.
    Tack på förhand för alla tips.
    Ha det………………………………….
    :)

2. jaccan

jaccan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker googles egna navigation funkar Klockrent. Och det är ju gratis. Angående 4g får någon annan svara på.

Sent from my GT-I9100

3. Hagalund

Hagalund Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det funkar att använda hemma men om man är utomlands kan det bli dyrt att surfa på nätet.
    Tack för att du svarade.

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det går att cacha i googlemaps numera så man kan få kartor offline. Men jag vet inte hur bra det är och hur stora områden man kan casha.

Skulle säga att de populäraste navigeringsapparna är Copilot, Navigon och Sygic Aura. Jag gillade UI:t i Navigon bäst, men kan inte säg att jag testat någon av dem mycket, och sen är det väldigt personligt vad man gillar bäst(ungefär som browsers, finns ingen alla är överens om är bäst). Finns långa trådar på Swedroid i appforumet om dem som du kan läsa om du vill ha bättre inblick

Vad menar du med om man kommer ha någon nytta av LTE i Malmö? Menar du täckningen? Beror nog på operatör.
    Personligen så hade jag inte köpt LTE då de drar mkt mer ström(de har inte fixat effektiva delar än) samt att jag klarar mig gott som det är. Är mera täckningen(när man inte har 3G täckning om man åker bil eller något) som är ett problem än maxhastigheten för mig. Men det är ju också en personlig grej.

Hagalund gillar detta.