Problem: GPS

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av scarecrow88, 11 aug 2013.

1. scarecrow88

scarecrow88 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!
    Jag undrar om ni vet någon app eller liknande som kan kolla vilka appar som använder sig av GPSen. Har under de tre senaste dagarna haft den GPS ikonen blinkandes vart 30 sekund.Det slukar batteri :mad: Tror inte det är Google now eller maps och sånt då jag aldrig stött på problem med de apparna. Har även kollar watchdog under tiden den blinkar för att se vilka appar som använder sig av CPUn samtidigt som den blinkar och det gav inga resultat. för övrigt har jag en rootad GN med senaste 4.3

2. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Du har ingen widget som innehåller plats info, som t.ex. väder widget?

3. scarecrow88

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo jag har UCCW som den enda widget på min hemskärm, den visar väder och tid men den har jag haft i mer än 1 år så det är nog inte den.

4. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Återskapade du din widget från en backup av tidigare os version eller satte du dig och moddade ihop en ny från scratch? Om du använde dig av en backup så kan problemet ligga där i, Avinstallera och provkör i några dagar och se om det det löste problemet annars kan det vara din radiofil som jävlas också

5. scarecrow88

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tog inga backups med TB eller liknande när jag bytt rom, installera om allt genom Play. Tror det bara är en app som jag kanske uppdaterat och buggar nu, problemet är att jag inte kan se vilken app det är. tycker för övrigt funktionen att se vilka appar som använder GPS borde vara i stock precis som man kan se vilka appar som "använt" batteriet. men om ni vet en sån appa som kan lista alla appar som använder GPS hade jag varit tacksam.