GPSen busar med mig

Diskussion i 'Hero' startad av nofowuw, 6 april 2010.

1. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är såhär, ibland när jag ska använta t.ex google maps eller co-pilot eller annan gps applikation på min Hero, hittar den inte min possition. Detta trots att med applikationen "GPS Test" ser jag att jag har över 10 sateliter med grön status.

Jag har ingen koll alls på GPS eller dylikt, så det kanske inte ens är något fel.

Men av det jag vet så krävs det bara 2 sateliter för att fastställa ens possition(?) då den beräknar responstiden på något sätt mellan dessa och GPS-chipet... om jag fattat allt rätt.

Varför måste jag ändå vänta ibland i över 20minuter, eller till och med att den inte hittar min possition över huvudtaget trots att jag har över 10 sateliter med bra mottagning?

En liten fundering från min sida. :)

2. Brother_B

Brother_B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det kan ju vara så att det är ett hårdvaru knas med ditt GPS chip i telefonen.

3. nofowuw

nofowuw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ohh, det hoppas jag verkligen inte :O
    Vill inte behöva skicka in den på lagning :P

Men, den hittar ju sateliter, så det borde inte vara ett hårdvarufel? och när den väl har kontakt så förlorar den den inte så lätt, förutom om den verkligen inte hittar några saterliter, så klart :P

Och ibland funkar den dessutom klockrent... konstigt är det iaf :P

4. wedajeneh

wedajeneh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

GPS

Jag hade samma fel två gånger om när jag test flashade till andra Rom. Till sist när jag återställde med nnodroid backup slutade market ock gps. Jag uppdaterade den senaste Radion och nu fungerar som den ska.