Gr det att få "musikspelaren" att släppa headsetknapparna?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av upalmer, 16 jun 2010.

  1. upalmer

    upalmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,
    Har kört lite med "cubed" musikspelare, och tycker den är trevligare än den inbyggda. Förutom ball grafik, så har den "add to queue"
    Ett problem för att migrera fullt ut är dock att SEs inbyggda musikspelare lagt beslag på styrknapparna på headsetet.
    För ^3 finns det en meny för att tala om att man vill styras av headsetknappar, men motsvarande meny hittar jag ej för inbyggda spelaren.
    Även om man ersatt hörnikonen med ^3, dödat musikspelaren och försöker starta / stoppa uppspelning i ^3, så går den inbyggda musikspelaren igång och spelar (något helt annat) :cry:

    Några tips?
     
  2. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Detta är något Google har fixat till i 2.2
    http://android-developers.blogspot.com/2010/06/allowing-applications-to-play-nicer.html

    I tidigare versioner kunde apparna regga sig för media_button event statiskt via manifestet eller dynamiskt @ runtime. Men om flera appar reggar sig får man problem, som du skriver om. Vilken app ska hantera. I första hand går det till en app som ligger i förgrunden. Men om ingen av apparna är synlig går det till appen med högst prioritet på sitt intent-filter. Appen som får eventet kan välja om den vill hantera det eller låta intentet gå till nästa app i kedjan.

    Så för att svara på din fråga. Cubed har antagligen inte satt eller satt lägre prio än den inbyggda musik appen på sitt intent-filter och det är inte så lätt att ändra utan att ha tillgång till koden.
     
  3. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I min lur funkar det med ^3s knappar. anger jag att den ska ta över knapparna så gör den det. kryssar jag bort det så startar orginalspelaren.

    prova att installera om ^3