Fråga: Gradvis sämre trots samma ROM?

Discussion in 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' started by WeX, Jan 9, 2013.

1. WeX

WeX Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har råkat ut för ett konstigt fenomen:

Kort efter att 2.9 (tror jag, eventuellt en äldre) av SlimRom kom ut så la jag in det på min rootade SGS3, och det gick kalas. Var mycket nöjd och telefonen fungerade bra, så pass att jag inte brydde mig om att uppgradera när en ny SlimRom kom ut. Vad jag började märka för kanske 2 veckor sen var att ibland kunde telefonen vara låst när jag tog upp den; skärmen var svart och inget hände så det blev ett batteriryck. Detta hände oftare och oftare, och fick den ligga en längre stund kunde man se på batterigrafen att "något" laddat ur telefonen, men det visade sig som ett hack i grafen, så vad det beror på vet jag inte. Idag provade jag att ringa telefonen när den var "död", och trots detta gick signaler fram som inget hade hänt.

Nu ikväll så låg telefonen på bordet med laddare inkopplad och när jag tittade på den efter en timme så hade den fastnat i en omstart av sig själv, och Samsung-texten i vitt stod kvar. Jag ryckte batteriet och startade men den fastnade direkt på samma ställe. Kommer inte in i Recovery, men i Download-mode och Odin visar att den är ansluten. Om jag kopplade in den för laddning utan att sätta igång den kom symbolen för ett batteri upp, med en vit cirkel, men inget röde på sig och inget blev grönt, och när jag tog ur sladden var bilden kvar trots tryck på knappar. Jag håller nu på att tanka ner en Stock-zip som jag ska flasha för att förhoppningsvis få ordning på problemet.

Min fråga är; vad kan orsaka att en telefon blir "sämre och sämre", dvs. låser sig allt oftare, trots att det är samma ROM? Har det med appar jag installerat eller är det ett hårdvarufel, eller något i ROMen som börjat balla ur?

Last edited: Jan 9, 2013
  2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Det är ju alltid rekommenderat att flasha nya versioner av en ROM då den troligtvis innehåller bugfixar etc. (inte alltid dock).
    Du satt kanske på en tidig release av Slim där det fanns många buggar, kanske säckade ihop efter det? En app är nog inte problemet och det lär inte vara ett hårdvarufel heller!

WeX likes this.
  3. WeX

WeX Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

En liten uppdatering till denna tråd; visade sig vara "sudden death", och telefonen är nu inne för reparation. Verkar vara väldigt vanligt då den fortfarande väntar på reservdelar.