Gränsen för Ram

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by Flubber77, Feb 24, 2010.

1. Flubber77

Flubber77 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

nån som vet var gränsen för när storleken på ram minnet börjar slöa ner telen?

har varit nere på runt 30mb när jag hade mycket program installerat men var går gränsen när telen börjar sega sig?

har nu raderat väldigt mycket av programen men kommer inte upp i mer än 58mb med bara typ de nödvändigaste installerat

kollar dessa siffror mer advanced task killer!

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

du tänker inte på romminne? ramminnet beror inte på hur många program du har installerade utan hur många som är igång.

3. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

android är inte gjord för att man hela tiden skall döda appar med nån taskkiller. Android sköter sånt själv. Om minnet är slut och den behöver minne så dödar den appen man använde för länge sedan. Finns många artiklar om detta, till och med en google youtube video som förklarar.

Enda gången man ska döda något är ju ifall nåt programm hänger sig med 100%cpu o man ser att det är igång och enligt battery usage äter upp större delen av batteriet.

4. Flubber77

MINA ENHETER

ok för i task killer står de nu avalible memory står de 26mb och jag tycker de e lite vet att de stod över 75mb för nån vecka sen men lyckas inte komma upp till de längre

så även om man inte ska använda killer apps så undrar jag vad de e som drar ner minnet kan de va sms och liknande msn/mail har i inkorgen

5. sockan

sockan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Använd inte taskiller och låt operativet ta hand om det. Mobilen blir bara segare ifall du använder taskiller. Vilket gör att du blir tvungen att använda taskiller hela tiden. Avinstallera appen så kommer du de att man inte behöver stänga av processer. Har nu haft uptime 128 timmar utan taskiller och mobilen blir inte seg.

Minne är för att användas. Gör inget om det är lågt i Android

Last edited: Feb 25, 2010
  6. Flubber77

MINA ENHETER

ska göra de :) men ligger inte spel och duligt som man inte avslutat rätt och drar batteri då? finns ju vissa spel som inte har nån nån "exit" funktion!

7. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om de är rätt gjorda så hanterar de att de inte längre syns.

Varför inte använda den inbyggda funktionen i Nexus One för att se tillgängligt minne föresten? Settings -> Applications -> Running services.

För mig just nu så står det:
    Avail: 10MB + 89MB in 12 Other: 35MB in 3

Detta betyder att det finns 10 MB ledigt plus 89 MB som lätt kan frigöras vid behov. Medans 35 MB används av 3 processer som inte kan avslutas.

8. Flubber77

MINA ENHETER

ok då verkar ju allt stämma för här står de
    17+108mb in 16 other 53mb in 4

9. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hos mig står det:
    14+92 in 12
    other 45 in 3

så totalt 151 såå var ær dom andra 361? har kanske missuppfattat något o_O

10. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Mängden minne rapporterat där är vad som är tillgängligt för android processer. Resten är om jag förstått det rätt reserverat/använt av linux kerneln och sånt.

11. moffe

moffe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

En del av minnet är låst och inte i användning... Google kommer säkert senare med ny mjukvara som gör att man får i användning all 512. Men när vet jag inte, kanske nästa release. Men om man vill ha mera minne nu, så går det att rootta telefonen, då får man dubbelt till vad man har.

12. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Aah ok, tack. Den verkar rætt dynamisk ændå; flubbers ær ju totalt 178 och din 134.