"Gränssnitt" aviseringar

Diskussion i 'Galaxy S25 Ultra' startad av snej81, 2 apr 2025.

1. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Detta är knappast specifikt för S25U, utan snarare One UI7/A15 om jag får gissa, men likväl ett nytt "problem" åtminstone för min del.

Jag får tysta aviseringar som vid en första anblick ser ut att komma ifrån min app Homey. Men vid långtryckning på aviseringen framstår att den kommer ifrån något som heter "Gränssnitt".

Det går inte att stänga av aviseringar från Gränssnitt och jag antar att detta är någon form av systemfil.

Homey som i grunden är appen som triggar aviseringen, är en av fyra bakgrundsappar som hela tiden ligger aktiva i bakgrunden.

Min gissning är att aviseringen är någon form av "påminnelse" om att appen körs i bakgrunden, då den hela tiden kommer tillbaka en stund efter att jag stängt ner Homey (eller svept bort aviseringen). Men det är ingen av de tre andra bakgrundsapparna som triggar denna avisering och det har heller inte varit såhär hela tiden som jag har haft min S25U, så det kan mycket väl vara något app-specifikt också.

Hursomhelst, nu blev detta en lång historia, men finns det någon som har koll på vad denna "Gränssnitt"-avisering är för något och om det går att komma runt den på något sätt? Den är störande..

Screenshot_20250402_173134_One UI Home.jpg

Screenshot_20250402_173140_One UI Home.jpg

Screenshot_20250402_173148_Settings.jpg