Grafik/Ljudproblem

Discussion in 'Galaxy S21' started by Menude, Jan 6, 2022.

1. Menude

Menude Infant Droid Medlem

Jag har två återkommande problem, hoppas någon kan hjälpa mig komma till rätta med detta.

Det ena är att i olika appar t ex webbläsare eller tiktok osv så försvinner ljudet helt ibland och man löser det genom att minimera appen och öppna upp den igen så fungerar ljudet som vanligt igen. Vad utlöser felet?

Det andra är att vissa spel både i webbläsare och i form av appar har väldigt glitchig grafik. Det kan vara blinkande texturer på visa objekt osv. Det händer inte alltid och verkar bara gälla en viss sorts spel för vissa spel uppvisar aldrig några problem.

2. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem med ett spel. Ibland börjar grafiken lagga väldigt mycket och allt går i slow motion. Byter jag då app så upplever jag även seghet i appen jag byter till. Segheten släpper däremot nästan omedelbart efter appbyte. Spelet flyter sen på efter att jag bytt tillbaka till det. Har inte sett något mönster i när det händer eller i kombination med vilka andra appar det händer. Det händer däremot bara i en spelapp. Men jag har bara tre spel som jag spelar så det kan vara därför jag bara ser det i en app.

Upplever att telefonen är lite buggig rent generellt, bluetooth-hörlurarna kopplar av och på ibland, idag hörde jag inget vid samtal, spotify spelar men det syns inte i appen att det är igång. Mycket sånt har det varit, det mesta verkar lösa sig efter omstart. Bytte från en S9+ och känner att den enda positiva skillnaden är att jag slipper edge-kanterna.