Grafiskt lösenord

Discussion in 'Allmänt' started by guldfisk, May 29, 2011.

1. guldfisk

guldfisk Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är det som så att jag varit lite dum, fick en ny mobil idag, eller ny och ny, ingen ny modell (samsung galaxy 5) Men iallafall blev tipsad om att ha ett grafiskt lösenord och gjorde ett och såklart har jag redan glömt bort det, och eftersom den är så pass ny har jag inte hunnit med att fixa med mitt googlekonto så när jag gjort mina fem testförsök kommer jag inte till att logga in med google konto utan måste bara fortsätta försöka. Och nu undrar jag om det finns något annat sätt att göra? testat med att trycka på hemknappen under samtal men det funkar ej :(

2. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns som om det är en systemåterställning som gäller. slå av luren, slå sedan på den medans du håller ner minusknappen för ljud. välj sedan recovery och kör därifrån en återställning.

3. alexm

alexm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om det här funkar med Samsung, men med HTC kan man ringa in till kundtjänst, säga IMEI-nummret och så fixar dom det.

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

MINA ENHETER

Det där låter inte så säkert, kan ju tjuvar oxå göra.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

5. alexm

alexm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Sant, men det går.

6. pej

pej Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej i forumet, jag loggade just på och hittade denna tråd. Jag sitter med samma problem med en Galaxy 5. Min son lånade ut den till ett par tjejer som tyckte det var kul att leka med det grafiska lösenordet. Vips så var telefonen låst och vi kommer inte ihåg vad det var för googlekonto och lösenord som han använde när telefonen var ny. Har provat alla återställningstips som cirkulerar på nätet. Hard reset fungerar inte. Enligt Samsung måste telefonen in till service. Kontaktade Mobilbyrån vid Hornsgatan 116. De skulle ha 495kr för att fixa telefonen. Finns det annan hjälp där ute? Pej