Gratis test-mobil mm från Google/ Samsung

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av androslott, 12 mars 2015.

1. androslott

androslott Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittar ingen tråd om detta så jag gör ett försök.

Jag vet att bland annat Google "skänker bort" mobiltelefoner och annat så att folk kan testa dem och ge feedback. Vart ska man vända sig för att berätta varför man är intresserad av att få deltaga?

Minns att någon sa att Google hade mail/ formulär utformade för just detta ändamål, men det var innan jag började programera, så jag lyssnade inte så noga. Nu är läget mer intressant.

Mm, den som vet svaret kanske inte vill ha konkurrens, men man kan ju hoppas på svar ändå. Jag är intresserad av mobiler, smart-watch och smart-TV.

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

De brukar ju ha give-aways på Google I/O. Är det det du tänker på?

3. androslott

androslott Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, delvis. Google kommer ha sådant snart och man kan registrera sig mellan 17:e mars - 19:e maj. Hur är upplägget? Väljer de slumpvis, eller måste man utmärka sig exceptionellt? Spelar det någon roll var man bor? Måste man åka dit för att hämta grejen om man blir utvald?

4. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Biljetten för Google I/O brukar kosta ganska mycket. Alla som deltar får några presenter som kompensation. Givetvis måste man vara där för att hämta sakerna.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Blir du utvald så får du möjligheten att köpa en biljett. En biljett kostar i år $900 och du måste vara på plats i San Francisco (och hämtat ut ditt biljett/bricka) för att kunna hämta upp några give-aways.

Tidigare år har de även haft give-aways för specifika presentationer och då har man varit tvungen att vara i korrekt sal för att få sin lapp för att kunna hämta ut något.

Men man ska inte alltid gå blint in på att man får massa saker, jag hoppas att de bland annat slutar med det. För det är pga alla give-aways de nu måste lotta ut ens chansen att köpa en biljett. Folk har tidigare år köpt biljetter bara för att kränga produkterna eller sälja vidare sin biljett. Året innan de började med utlottningen tog väl biljetterna slut på några minuter.