Tack! Har inget att säkerhetskopiera, har redan nollställt den till fabriksinställningar. Ville bara bli av med ALLT. Det går ju att manuellt installera allt man vill ha igen.
Jag vill bara nolla den, få in Graviton och sedan köra in allt app-för-app, skriva in Google konton och allt manuellt. Det är inget problem, bara jag är säker på att inga spår av Samsung-bajs hänger med.
Så om jag har förstått det rätt, så ska jag först roota telefonen. Googlar efter det och fixar, check!
Sedan...
lägger du över rommen + gapps till telefonen och bootar in i recovery och wipar systemet, data, cache och dalvik cache. Sen flashar du rommen + gapps.
Jag antar att ovanstående hänger ihop med en planerad övergång där man kör en backup som man vill återskapa, för att slippa göra allt det jag ska göra? Min övergång är inte planerad. Telefonen fungerade så asdåligt, att jag inte vill ha någon recovery, jag vill bara ha en ren osmutsad clean install. Sedan kan jag installera apparna efteråt.
Så jag letar efter en kernel till att börja med (ska googla efter det...), och försöker sedan flasha telefonen.

Click to expand...