Grillad WiFi antenn

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by Hotlips, Jul 1, 2011.

1. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sommar och sol betyder ju att även vi tekniknördar ger oss ut. Efter att ha använt telefonen som trådlöst WiFi modem till min bärbara dator en dag så upptäckte jag när jag kom hem att telefonen inte hittade det trådlösa nätverket hemma. När jag gick för att starta om routern så såg jag att telefonen, som jag hade med mig, hittade och anslöt till nätverket. När jag gick iväg två meter från routern så tappade den kontakten igen. Jag provade även mot jobbets wifi router och noterade samma problem.

Det verkar som om telefonen "grillat" sin egen WiFi antenn efter en hel dags wifi-tether. Är jag den första eller finns det fler där ute som märkt av att wifi blivit sämre?

Med tanke på att wifi-tether är en ganska ny företeelse så är det ju inte orimligt att dagens antenner inte är dimensionerade för konstant sändning mottagning på både 3G och WiFi under längre tider. Nåväl Anovo har dock blivit ett service jobb rikare, återstår att se om de klarar att fixa det direkt eller om man måste skicka in den flera gånger som så många andra kunder.

2. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
  3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Fasen, webbläsaren kraschade. Sammanfattar det jag skrev :

Nej en antenn går inte att förstöra utan yttre åverkan. Jag har kört tethering sedan Nokia N95 var ny utan liknande problem. Det låter mer troligt att ett slutsteg gått men inte heller det låter sannolikt i en mobiltelefon.

4. Hotlips

MINA ENHETER

Efter 5 veckor hos Anovo kom min 2X i går tillbaka, precis lika trasig som när den lämnades in.

Felbeskrivning: "Wifi fungerar dåligt, sitter man bredvid routern får man 100% men backar man någon meter så försvinner mottagningen direkt"

Åtgärd: "Vi som auktoriserad verkstad har tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste versionen av mjukvara. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner."

Uppenbarligen har Anovo ingen rapporteringsskylldighet till LG och kan sålunda fritt fakturera LG verkningslösa och helt onödiga ingrepp tills konsumentköplagen sätter stopp för eländet och jag som kund kan få en ny fungerande telefon.

Ett enkelt test med min gamla Samsung Galaxy som hittar två trådlösa nätverk med helt OK signalstyrka bredvid min "åtgärdade" LG 2X.

5. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Stå på dig! 2'a gången den skickas in på lagning för samma fel och kommer tillbaka med samma fel kan du reklamera. Spara alla papper du fått från t.ex Anovo och inköpsstället.

Last edited: Jul 30, 2011
  6. Hotlips

MINA ENHETER

Idag kom telefonen tillbaka från Anovo, med exakt samma fel. Nu hade de dock inte hittat något fel enligt servicechefen på Mediamarkt och sålunda ville han avskriva ärendet och skicka iväg mig med min trasiga telefon.

Då fick jag nog... efter att ha gormat och levt om en stund så gick det helt plötsligt bra att göra ett återköp. Med mina 4999:- på fickan kvistade jag över gatan till Elgiganten och köpte mig en Samsung Galaxy SII. Sen får vi väl se hur länge den funkar innan jag får lära känna killarna på Elgigantens service.

Kontentan: Anovo är lika inkompetenta som vanligt. Mediamarkt har tydligen ingen färdig affärsplan för missnöjda kunder och därmed så lönar det sig att skrika och leva om från dag 1. Enbart när de tröttnar på dig får du som du vill.

Med detta vill jag tacka er alla här på LG sektionen, nu flyttar jag vidare...