Övrigt: Grr, fortfarande bara ladda via väggen

Diskussion i 'ASUS' startad av SwedBear, 29 januari 2012.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Förstår inte varför Asus envisas med att endast låta Transformer och Transformer Prime laddas via vägkontakt.

Jag håller på testa två externa strömpack, ett från Belkin på 4000 mA och ett från New Trent på 11000 mA (!). Båda kan utan problem ladda min Galaxy Nexus eller min iPad2 via USB (New Trent kan t ex ladda iPad2 två gånger innan den är tom) men kopplar jag in min Prime så händer inget.

Med tanke på att jag märker att den drar ganska mkt ström (1 1/2 timme med Anomaly HD drog ungefär 30% av batteriet) så hade det varit trevligt att inte behöva släpa på dockan eller att tvingas ha tillgång till ett vägguttag.

Hur är det egentligen med andra Android-plattor? Nån som har erfarenhet av t ex Samsungs?

/B

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Gäller alla surfplattor. Skulle ta år och dar att ladda upp en surfplatta via datorns USB.

Tar mig friheten att klistra in 2 inlägg från Transformer Prime bekräftad av Asus

Last edited: 29 januari 2012
  3. Ascor

Ascor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förstår inte varför USB laddning är så viktigt? Det är ju för det första större sannolikhet att man har tillgång till strömuttag än USB-uttag på resande fot, dessutom borde man ju inte använda upp en hel laddning (tab+dock) på en hel dag, i varje fall inte med normal användning.

4. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Som sagt, prova att spela spel så märker du att även Prime dränerar batteriet ganska snabbt.

iPad2 kan inte laddas om skärmen är igång på PC men laddar om du stänger ner skärm har jag för mig. Samtidigt är det smidigt att få min ipad2 laddad på min Mac när jag kopplar in den och låter den ligga.

Men det är inte laddning via dator som jag är ute efter. Jag vill kunna ladda den via externt batteripack, t ex Belkin's nya 4000 mA eller det där 11000 mA-packet. Jag har många gånger varit ute på resa och inte haft möjlighet att koppla mig mot strömkontakt och då är ett batteripack perfekt, särskilt som de börjar bli små och smidiga.

Tro't eller ej men jag har haft mkt nytta av att kunna snabb-ladda mina prylar via batteripack utan att behöva leta fram ett strömuttag och tyvärr är det ju så att det är först när batteriet börjar ta slut som man inser man borde ha laddat den tidigare på dagen. Även om t ex 4000 mA inte räcker för att fylla det så skulle det kunna ge en välbehövlig boost.

Det är ju knappast omöjligt med tanke på att t ex iPad2 klarar det utmärkt så för mig är det ett klart minus. Jag vill inte behöva släpa med mig dockan i tid och otid bara för att ha lite extra kräm även om det ialalfall är en stor bonus gentemot andra Android-paddor.

5. T-W

T-W Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du vill kunna ladda via ett externt batteri så måste du hitta ett som har högre volt ut tex 12 volt för att det ska vara effektivt

Sent from my Desire HD using Tapatalk