Grupp SMS app

Discussion in 'Applikationer' started by kagan, Apr 7, 2010.

1. kagan

kagan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet om de finns någon app för att skicka grupp sms?
    Har hand om ett lag och på min gamla telefon skapade man en grupp och sen skrev man ett sms och i skicka till valde man gruppen istället för en och en, väldigt smidigt om man ska skicka många sms

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

om jag inte är helt ute och cyklar tror jag handcent numera fixar grupp sms.

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

woo, det är något jag är intresserad av :O

har du koll på hur den hanterar när man får svar från nån i gruppen?

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

tror och detta är enbart tror men alla grupp sms hamnar i en särskild konversation men eventuella svar hamnar nog i samma konversation du haft med personen ifråga innan och inte i grupp sms konversationen.

5. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Med handcent så fungerar det väldigt smidigt.

Du väljer x antal personer som du ska skicka ett medelande till. Då skapas det en konversation med de personerna så att du enkelt kan skicka till samma personer en gång till.

När de i sin tur svarar så kommer det upp i en separat konversation. Så ifall till exempel Nisse är med den stora gruppen så kommer hans svar i eran konversation ni hade innan mellan endast er två.

6. yrara

yrara Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

det låter ju självklart rimligast, men då är det nog inte lika intressant för just min del...

man skulle ta och bygga en app som kapar de 3-4 första tecknen till att identifiera tråd, så att man vet ifall det är ett svar till gruppen eller inte... centraliserat, så att mottagarna kan se att meddelandet gått ut till andra, och välja att svara alla. :O

men det skulle ju bli en massa kladd på telefoner som inte har den appen installerad :(

7. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Då känns det nästan som att använda en mailklient vore enklare för din del. Men även ifall du får ett svar från en person kan du ju skriva te.x. "Nisse undrade ifall blabla..." och svara i den ursprungliga gruppen :)

8. 9070

9070 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har lite problem med handcent samt grupp sms. Har gått in i telefonboken och lagt in 5nr under ett namn, "GRUPP1" och i grupp 1 ligger: pelle:070-123456, stina:070-132465, jonas:070-165432, lisa:070-654321, jocke:070-451236. När jag går in på handcent och skall skicka ett sms till gruppen så trycker jag på +, markerar GRUPP1 och då öppnar sig gruppen och man måste då klicka i varje person (i gruppen). Skulle det inte räcka med att klicka i "GRUPP1" och sedan skicka meddelandet?

Det jag menar är alltså att jag vill slippa kryss i varje person i gruppen, bara kryssa i "GRUPP1" och sedan skicka.

Någon som kan förklara för mig hur jag skall gå till väga?

Oerhört tacksam för all hjälp

9. 9070

9070 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen som vet?? :(

10. skrot

skrot Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gör en vild gissning nu (jag använder inte gruppkontakter) men jag antar att handcent tror att det är en person med fem olika nummer du väljer. För du har ingen "riktig" grupp, utan endast en vanlig kontakt om jag förstått dig rätt.
    När man väljer mottagare i handcent finns ju en tab för "grupper", men ingenstans i telefonboken där man kan lägga till personer i grupper (som jag hittar). En snabb googling gav svaret att man inte kan göra detta i android ännu, så det man får göra är att skapa en grupp med sina kontaker på gmailen och sen synca telefonen mot gmail.
    Så prova skapa en grupp med dina kontakter på din gmail, synca telefonen och därefter välja "grupp" så bör du se din grupp där.