Jag skickar grupp sms i tjänsten men alla i gruppen får inte meddelanden. Använder Google sms app. Testade istället appen " Do it later " Och varje gång kommer varning " Som kommer cirka 20 gånger. Hur gör jag så telefonen skickar alla meddelanden på en gång och så de kommer fram till alla mottagare. Använder Xiaomi note 10.
Här har du en bra artikel att läsa som beskriver denna skyddsfunktion i Android. https://www.xda-developers.com/change-sms-limit-android/
Nej, att använda adb är inte så svårt. Ladda ner en fil, plugga in telefonen, ändra en inställning, starta cmd, "copy paste". Klart.
Google har en spärr för 30 sms per timme . Har detta fungerat bra för er? Eller finns någon begränsning? Om någon i gruppen svarar på sms får alla i gruppen sms då?
Jag har varit med i ett par supertext-grupper. Det finns att använda via sms eller i deras app. Svarar en får alla sms/dm.
Den varningen (bilden) har jag endast fått upp när jag skickat väldigt långa sms/mms, dvs väldigt mycket text i ett meddelande (underförstått består väl ett sånt stort meddelande av många mindre meddelanden, vilket kan trigga varningen). Kan det vara en del av ditt problem, att du skickar mycket text i ett meddelande/långa meddelanden?