Gruppsms misslyckas alltid??

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Maxxan, 9 maj 2010.

1. Maxxan

Maxxan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det för någon mer än mig som gruppsms alltid misslyckas? Så fort det är till mer än en person. Både i handcent och htc:s app.

Någon som vet en lösning eller om man kan välja att automatiskt testa att skicka det igen i stället för att ge en massa notifieringar?

(Har en desire)

Det känns som den misslyckas skicka när den får en inkommande leveransrapport, eftersom den också misslyckas om man skickar ett samtidigt som man får ett mess.

Last edited: 9 maj 2010
  2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Funkar för mig på min Magic, både på 1.6 och 2.1 :P

3. nomis_82

nomis_82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Funkar bra för mig med gruppsms jag använder handcent har också en desire. Har dock inga leveransrapporter påslaget. För mig fungerade inte HTC:s App då den ville skicka gruppmeddelanden som mms. Skall testa med leveransrapporter när jag får tid.

4. Sodori

Sodori Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar klockrent för mig men jag föredrar nästan copy/paste metoden för att hålla historiken lite renare i min handcent. Jobbigt dock om man ska typ skicka till 5+ personer eller något xD

5. Maxxan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, det är lite jobbigt med copy/paste. Har en grupp på 15 pers som jag måste skicka till lite då å då. :)
    Ska testa utan leveransrapport nästa gång bara för att se om min känsla stämmer och det är det som är problemet. Men nån som har leveransrapport på kan gärna säga om det funkar för dem.

Jag har också ställt in att det ska dela upp sig per kontakt, även om man skickar till en grupp.

6. Sodori

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prövat andra applikationer? Googla det som man säger? :P
    1 minut på market och jag hittade apps specifikt får att skicka mass SMS liksom ju. Gör en Google sökning eller om du har så du får amerikanska marknaden och med lite skicklighet hittar du kanske något :)

7. Maxxan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, igår installerade jag ett program för att specifikt skicka mass-sms, men inte testat det än. Tänkte om någon visste vad problemet var med handcent och htc:s eftersom de ska klara av det och det uppenbarligen funkar för andra. :)

8. Sodori

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske missbrukar du din mobil om nätterna, din smutsige varelse! ;) Mobilen har känslor förstår du!!

Kanske kan du få tag på tillverkaren och höra med han/hon? För ja som du ser, det är bara du som jag problem med den xD enstaka fungerar? Klart dom gör men vill va säker :P Typ fel inställningar och har inte testat om det funkar alls xD

9. Maxxan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att ha testat lite verkar leveransrapporten vara problemet. Trist, för jag gillar å veta om messet gått fram..