Grym batteritid

Diskussion i 'Optimus One' startad av jelu0000, 3 apr 2011.

1. jelu0000

jelu0000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteriet räcker mycket längre på min Optimus One än min förra telefon HTC Legend. Var tvungen att ladda Legend varje kväll och min Optimus One klarar flera dagar.

Är det generellt så att LG har bra batteritid på sina Android mobiler eller är det just den här modellen? Nån som vet?

Är det några fler Android mobiler som har så bra batteritid som Optimus One.

Skulle vara kul att veta för specen från tillverkaren av mobilen verkar stämma dåligt på denna punkt.

2. OneZerOne

OneZerOne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inte vad jag vet, min kan jag ju ha i 3-4 dagar utan att ladda och då låter jag den dö. Men jag brukar bara stänga av data-anslutningen då jag inte använder det och auto-update är avstängt det med, annars ligger skärmbelysningen på minimum genom Dazzle Configurable Switcher (en asbra widget för att kontrollera hårdvaran). Detta är ju bara ett bra bevis på hur energieffektivt något kan bli med lite optimerad mjukvara, kudos till LGs ingenjörer för deras finnes med mjukvaran :)

De telefonerna jag har tillgång till (familj) som jag vet använder sina på ett bra sätt dem med brukar alltid ladda sina varje natt, och min gamla Hero den behövde sig en laddning varje natt den med, poängen med en telefon är ju att du ska kunna ta med dig den överallt, utan krångel, och Optimus One lever då upp till sitt namn, men 800x480 skulle aldrig ha skadat^^

Last edited: 3 apr 2011
  3. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Min O1, laddar jag inte varje kväll heller, då jag inte hinner göra så mkt med den på vardagarna på dagen så laddar jag den vanligtvis var 3dje dag elle vart andra:) Så är ritkigt nöjd

4. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Går också i tankarna på att byta telefon från min Legend till någon annan low-end telefon i väntan på nya generationen från HTC.

Därmed undrar jag om du tycker att det är någon större skillnad överhuvudtaget mellan legenden och o1? :) Både positiva och negativa saker är jag intresserad av!

5. OneZerOne

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

@ Blup
    Jag råder dig att testa ZTE Blade då det är en grym lur för pengarna, lite svagare batteri än O1 men det gör inte så jättestor skillnad då 2.2 finns ute nu.

6. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kollat på den med, dock är det som avskräcker mig att det kommit rapporter om att touch-inputen slutar fungera vid installering av custom-roms på nyare exemplar av bladen..

7. OneZerOne

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Damn "/ Och med dem problemen vissa har haft med 2.2 uppdateringen så e det nog bättre att vänta och se hur det löser sig.

För att se hur min O1 klarar sig så testar jag numera med 100% backlight (och lite musik) 24/7 (vanligt användande med skärmen avstängd under natten) Inne på dag två nu, får se hur länge lever.

8. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Intressant, men är egentligen inte så beroende av hur batteritiden är då jag har vant mig vid att ladda varje natt. Skulle egentligen bara vilja veta hur användarupplevelsen skiljer sig mellan legenden och O1. Något som jelu000 kan svara på..

9. Tobias901222

Tobias901222 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S21Fe
    Platta:
    Samsung S7Fe
    jag e chockad över att batteriet är så extremt bra:D

Det håller så mkt längre än många andra android lurar:)

10. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Instämmer att optimus one har bra batteri! Min son har en och flipprar mycket o den räcker flera dagar.